Vaša firma už pravdepodobne má marketingovú stratégiu. Postupom času sa však marketingové metódy menia a vyvíjajú tak, aby zodpovedali svojej dobe a pomáhali plniť vaše obchodné plány. Vypracovala vaša firma novú stratégiu na rok 2022? Možno je čas mierne ju aktualizovať a zahrnúť do nej nové, ale overené taktiky, ktoré zvyčajne poskytujú lepšie výsledky ako čokoľvek, čo ste doteraz vyskúšali. Jednou z nich je presne cielená komunikácia vašich služieb a produktov cez odvetvové weby, ktoré združujú vašich potenciálnych zákazníkov na jedinom mieste. Inými slovami, začnite platiť reklamu, ktorá vašej firme bude reálne zarábať peniaze. V konečnom dôsledku, to je jej primárnym cieľom, alebo nie?
Čo je cielená marketingová komunikácia?
Nezáleží na tom, či pracujete v marketingu, obchode, alebo ste majiteľom firmy. Pokiaľ chcete predať, musíte dokonale poznať svojich zákazníkov a vedieť, kde ich hľadať. Predstavte si trh ako jeden veľký koláč, z ktorého si potrebujete odkrojiť jeden malý, presne tvarovaný kúsok. Cielená marketingová komunikácia znamená vytvorenie a uverejnenie relevantného obsahu na mieste, kde sa združuje vaša cieľová skupina. Ak sa teda vaša spoločnosť venuje napríklad energetike, môžete vytvoriť článok, rozhovor, alebo reklamu pre odvetvový web venergetike.sk, ktorý je zdrojom informácií pre podnikateľov a odbornú verejnosť v danom segmente. Tento spôsob komunikácie skutočne funguje, a nie vždy znamená míňanie väčšieho množstva peňazí. Ide skôr o rozumnejšie investovanie marketingového rozpočtu vhodné pre firmy usilujúce o špecifický typ zákazníkov.
Všetci vaši potenciálni zákazníci na jedinom mieste
V zásade sa teda rozprávame o špecializovanom marketingu, ktorý sa zameriava na jednu alebo niekoľko úzkych špecifických skupín spotrebiteľov. Môžete tak celé vaše marketingové úsilie zamerať na váš jedinečne definovaný segment populácie s cieľom pôsobiť na trhu silnejšie ako konkurencia, dosiahnuť váš rastový potenciál, vytvoriť lojalitu k značke, a pestovať dlhodobé vzťahy s vašou ideálnou skupinou spotrebiteľov. Na toto všetko môžete využiť práve odvetvové weby, ktorým ľudia a podnikatelia dôverujú, pretože generujú kvalitný obsah. Skvelé je, že takto špecifický web dokážete nájsť pre akýkoľvek produkt alebo službu, a to bez ohľadu na to, či ponúkate detské kočíky, lietadlá, alebo kozmetiku.
Odvetvové weby majú ešte jednu veľkú výhodu, a to že vám poskytujú priestor vybudovať si v danom segmente miesto profesionála a odborníka. Pravidelným publikovaním článkov a rozhovorov na danú tému sa pre zákazníka totiž stávate dôveryhodnou značkou, po ktorej produktoch siaha, a to či už cielene, alebo podvedome. Táto forma komunikácie ponecháva tiež priestor pre inovácie, ako aj pre optimalizáciu lojality k značke, ale aj samotné znižovanie nákladov spoločnosti.
Odvetvové weby vyberajte precízne – dôležitá je kvalita a dôveryhodnosť
Cielená komunikácia a budovanie značky cez odvetvové weby bude fungovať jedine v prípade, že si zvolíte vhodných partnerov. Určite sa zhodneme na tom, že v dnešnom svete komerčných médií plných dezinformácií je to neľahká úloha. Odporúčame preto zvážiť napríklad odvetvové weby tlačovej agentúry SITA, ktorá je už 25 rokov ako jediná tlačová agentúra na Slovensku plne nezávislá od štátnych peňazí, a na slovenskom trhu tak poskytuje nielen nezávislý zdroj informácií všetkým komerčným médiám, ale aj kvalitný spravodajský servis.
SITA je rešpektovaným a moderným informačným médiom, ktoré ponúka nezávislé spravodajstvo, ale aj široké portfólio webových portálov ako napríklad webnoviny.sk, venergetike.sk, vofinanciach.sk a mnohé ďalšie. V segmente reklamy a tvorby kvalitného obsahu SITA disponuje dlhoročnými nenahraditeľnými skúsenosťami. Napokon, úspech vašej komunikačnej kampane vždy závisí od kvality a praxe ľudí, ktorí na nej denne pracujú. Tlačovú agentúru SITA cielene vyhľadáva množstvo subjektov verejného a súkromného sektora, vrátane PR agentúr, pre ktoré okrem iného zabezpečuje aj komplexné pokrytie mediálneho servisu.
Detailné informácie o službách SITA nájdete priamo na stránke biz.sita.sk alebo nás môžete kontaktovať prostredníctvom e-mailovej adresy marketing@sita.sk.
Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou SITA Slovenská tlačová agentúra a.s., ktorá úspešne pôsobí na slovenskom mediálnom trhu už 25 rokov a poskytuje overené informácie z dôveryhodných zdrojov.
Autor: MSc. Ivona Harčarová