BRATISLAVA 30. júla 2018 (WBN/PR) – Poisťovňa AXA ako jedna z prvých poisťovní na Slovensku a v Českej republike umožnila svojim klientom riešiť poistné udalosti v životnom poistení online. Klienti túto inováciu využívajú stále viac. Na Slovensku sa totiž od začiatku roka vyriešilo online 47 % poistných udalostí v životnom poistení, v Českej republike to bolo 52 %. Vďaka inovatívnej forme komunikácie sa doba likvidácie poistných udalostí v životnom poistení skrátila o polovicu.
Trend digitalizácie sa nevyhýba ani poisťovníctvu. Ľudia chcú čo najviac požiadaviek vyriešiť čo najrýchlejšie a najpohodlnejšie online. Preto AXA spustila minulý rok v lete online aplikáciu vyvinutú špeciálne pre český a slovenský trh. E-podateľňa umožňuje klientom nahlásiť pomocou jedného formulára viacero udalostí životného poistenia naraz (napr. hospitalizácia, pracovná neschopnosť, trvalé telesné poškodenie, chirurgický zákrok).
Rastúci podiel tých, ktorí volia túto cestu komunikácie dokazuje, že táto inovácia bola krok správnym smerom. Počas prvého pol roka od spustenia aplikácie v lete 2017 využilo tento pohodlný komunikačný kanál 28 % klientov na Slovensku a 36 % v Českej republike. Rastúci trend pokračuje aj v tomto roku – v prvom štvrťroku sa v Českej republike vyšplhal na 47 % a Slovensko zaostávalo iba o päť percentuálnych bodov. Po takmer roku od jej spustenia vybavila AXA na Slovensku online 47 % udalostí. V Českej republike dala od začiatku roka prednosť tejto modernej forme komunikácie viac než polovica klientov, 52 %.
Klienti môžu potrebné dokumenty posielať cez internet z tabletov, mobilných telefónov a počítačov. Aplikácia šetrí čas, znižuje administratívnu záťaž a umožňuje kedykoľvek získať aktuálne informácie o stave riešenia ohlásených poistných udalostí. AXA navyše neustále pracuje na ďalších čiastkových inováciách, ktoré klientom uľahčia prácu. Pribudlo napríklad prediktívne vyhľadávanie adries, ktoré urýchľuje vypĺňanie miestopisných údajov, alebo funkcia doplňujúca osobné údaje. Momentálne AXA pripravuje riešenie pre automatizáciu výpočtu poistného plnenia pri riziku hospitalizácie, ktoré spracovanie nahlásených poistných udalostí ešte urýchli.
„Pred spustením online aplikácie trvalo spracovanie a likvidácia poistnej udalosti v životnom poistení približne dva týždne. Teraz je to päť dní a očakávame, že jej ďalšie rozšírenie čas ešte skráti. K dnešnému dňu sme vďaka elektronickému spracovaniu poistných udalostí ušetrili našim klientom 50 tisíc eur – na poštovnom, papieri a ďalších nákladoch. A to je krásny výsledok,” doplnil Peter Socha, zástupca generálneho riaditeľa skupiny AXA SR / ČR.