PLYŠOVÁ HLIADKA ROZDÁVA NA ČERPACÍCH STANICIACH SHELL HRAČKY

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať

BRATISLAVA 8. júna (WBN/PR) – Dnes sa na čerpacie stanice Shell vydala Plyšová hliadka z občianskeho združenia Chráňme naše deti. To v spolupráci so spoločnosťou SHELL Slovakia, s.r.o. pripravilo vzdelávaciu kampaň, ktorá má pomôcť znížiť riziko úrazov a úmrtí detí vo vozidlách počas prepravy. Ročne sa totiž na európskych cestách zraní viac ako 100 000 detí. Plyšovú hliadku stretnete do 8. júna na vybraných čerpacích staniciach Shell. Kampaň podporili aj AXA, VOLVO a Dráčik.

Na cestách sa v Európe zraní ročne až 100 000 detí

Každoročne príde na európskych cestách o život viac ako 1 100 detí. Počet tých, ktoré sa počas prepravy vo vozidlách zrania, je mimoriadne hrozivý. Až 100 000 detí ročne utrpí zranenie, ktoré mu bolo spôsobené vo vnútri vozidla. Medzi významné dôvody patrí aj nedodržanie zákonných ustanovení, ktoré určuje aj nariadenie vlády SR č. 554/2006 Z.z. o povinnom používaní bezpečnostných pásov a detských zadržiavacích zariadení vo vozidlách určitých kategórií. Zranenie však môžu spôsobiť i neupevnené tvrdé predmety, ako napríklad fľaša s nápojom či elektronické hry. Tie sa v prípade prudkého nárazu môžu zmeniť na smrtiacu zbraň.

Prevencia môže znížiť úrazy až o 60%:

V aute prejavíte lásku svojmu dieťaťu tým, ak ho správne pripútate

Kampaň upozorňuje na zákaz prepravy detí na mieste predného spolujazdca bez autosedačky alebo na povinnosť použiť autosedačku či podsedák pre deti do 150 cm alebo do váhy 36 kg. Vysvetľuje tiež povinné používanie bezpečnostných pásov na zadných sedadlách pre deti. „Rodičovskú lásku svojmu dieťaťu v aute nepreukážete tým, že ho držíte v náručí namiesto toho, aby ste ho posadili do autosedačky alebo použili pásy. Znie to drsne, ale odporúčam pozrieť si, ako vyzerajú fatálne následky, keď dieťa nebolo pripútané. Sama som aktívna vodička a mama a vidím, že stále nie je zriedkavé vidieť malé deti na prednom sedadle alebo ako vzadu sedia či dokonca kľačia, aby lepšie videli na cestu. Preto treba o tomto probléme hovoriť,“ vysvetlila Martina Valachová, predsedníčka Združenia Chráňme naše deti dôvod tejto kampane.

Shell je spoluorganizátorom kampane: Plyšovú hliadku stretnete od 6. do 8. júna v 6 mestách

Na zákazníkov siete čerpacích staníc Shell bude počas troch dní čakať Plyšová hliadka, ktorá vodičov a ich spolucestujúcich otestuje, ako dobre poznajú povinnosti o preprave detí vo vozidlách. Za správnu odpoveď ich ihneď odmení plyšovou hračkou a odovzdá aj informačný leták. „Kampaň prináša našim zákazníkom užitočné informácie, ktoré získajú aj z letákov od obsluhy čerpacích staníc, ako aj na našej webovej stránke. Stali sme sa jej spoluorganizátorom, pretože si myslíme, že prevencia môže skutočne pomôcť znížiť počet zranení tých najzraniteľnejších – detí,“ uviedol Ing. Igor Janok, riaditeľ prevádzky čerpacích staníc SHELL Slovakia, s.r.o.. Trasa hliadky povedie z čerpacej stanice Shell na Panónskej ceste v Bratislave do Trenčína a potom do Žiliny, Ružomberka, Prešova, Košíc a do Zvolena.

Cestovné poistenie vás zbaví starostí

„AXA sa s odhodlaním pripája ku kampani Pripútajte svoje deti! Schopnosť predvídať pomôže niekedy zmierniť vážnosť následkov. Ak sa už nebodaj niečo stane, cestovné poistenie pomôže klientom v prípade potreby zbaviť sa starostí s vysokými a nečakanými nákladmi na lekársku starostlivosť. Deti sú najväčším bohatstvom, ktoré máme a musíme ho chrániť,“ uviedla Jana Tarčáková Janičová, hovorkyňa finančnej skupiny AXA v SR.

Stačí jedna jazda z tisíc a tá môže stáť život

Tomáš Kováč, PR & Product Manager VOLVO spoločnosti T.O.P Auto Slovakia, a.s.: „Nám v spoločnosti Volvo záleží na bezpečnosti viac, ako komukoľvek inému. Aj preto sme sa stali partnermi tejto kampane. Lebo na každom živote záleží. Na cestách je omnoho viac áut, ako bolo. A takisto, žiaľ, aj arogancie, rýchlych a nebezpečných jazdcov. Pripútať nielen seba, ale aj svojho potomka treba počas každej jazdy. Môže byť aj tisíc jázd bez nehody. Ale stačí jedna, keď bude neskoro si vyčítať, prečo dieťa nebolo pripútané.“

Kampaň ďalej podporili spoločnosť VOLVO, AXA, Dráčik a mediálnymi partnermi sú Zoznam.sk, Slovenka, rádio Jemné melódie a rádio Viva.

Občianske združenie Chráňme naše deti – o nás

Vznikli sme, aby sme nahlas upozorňovali na všetko, čo ohrozuje naše deti. Aby sa nám deti zdravé a živé vrátili z lyžiarskych zájazdov či z cesty do školy, aby ich nezneužívali reklamné praktiky a aby z nich vyrástli zodpovední, ale hlavne dobrí ľudia. Chceme oslovovať všetkých dospelých, aby sme si vzájomne pomáhali a zdieľali spoločné problémy.

Pre viac informácií:

Martina Valachová, OZ Chráňme naše deti, martina@chranmenasedeti.sk, www.chranmenasedeti.sk

Mária Šidlová, RELATIONS CONSULTING, tel. 0917 674 365, maria.sidlova@relationsconsulting.sk, www.relationsconsulting.sk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Tomáš Kováč