Dôvod novej stavby bol jednoduchý – úspech spoločnosti podnietil jej expanziu i potrebu reprezentácie. Navyše, cieľom bolo vytvoriť pre pracovníkov pocit domova, ktorý by takto mali vnímať aj zákazníci. „V showroome zákazník vidí na veľkých plochách a pri plnom osvetlení ako parkety svojimi farbami, dekorom, štruktúrou a líniami dokážu podporiť celkovú atmosféru miestnosti a ako korešpondujú s ostatnými interiérovými prvkami – napríklad omietkami, tapetami, nábytkovými komponentmi, svietidlami a podobne,“ hovorí marketingový riaditeľ Z&Z Parkety Ladislav Janočko. „Kompozične má táto dvojpodlažná predajňa s otvorenou galériou pripomínať akúsi megaobývačku. Tu, blízko mihotajúceho sa ohňa v kozube, na pohodlnej sedačke, so šálkou kávy na stole, sa uskutočňujú stretnutia s našimi klientmi, obchodnými partnermi, architektmi, dizajnérmi či výrobcami vo veľmi inšpirujúcom priateľskom duchu.“
Koncept bol vopred premyslený, náhoda sa eliminovala. Zákonitosti trendovej prezentácie fungujú najmä na svetových výstavách, čo bolo podnetom aj pre košickú spoločnosť. Priama inšpirácia pochádza z expozície Domotex z nemeckého Hannoveru, ktorý je najväčšou výstavou podlahovín na svete. Kópia by však bola príliš lacným prístupom k showroomu. Investor sa spojil s košickým architektom Andrejom Rodziňákom a inšpiráciu posunuli k originálnemu výsledku.
„Sme zástupcami výrobcov exkluzívnych laminátových podláh, masívnych a 3-vrstvových drevených podláh, interiérových dverí, objektových a hotelových kobercov, objektových a bytových PVC, kusových kobercov a tapiet, masívnych dubových nábytkov, a preto sme chceli vytvoriť reprezentatívny priestor na predaj ich sortimentu,“ dodáva Ladislav Janočko. „Výsledný objekt, ale aj reakcie obchodných partnerov a klientov nám potvrdzujú, že sme urobili správny krok.“
Estetika predaja
Zákazník musí vidieť, čo kupuje – znie motto, ktoré platí v maximálne možnej miere. Keď si zákazník hľadá v showroome svoju parketu, akoby sa prechádzal príjemným lesom. Pod nohami sa mu rozprestierajú veľké plochy drevených podláh, okolo neho zase vyrastajú stĺporadia oblepené tapetami lesa. Tie navodzujú pokojnú atmosféru prírody, ale aj intimitu, v ktorej si môže klient nerušene vyberať.
Celý článok si môžete prečítať tu.