Branislav Gröhling upozornil, že o otázku segregácie nejavilo záujem hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) ani Peter Pollák mladší či Peter Pollák starší.
Podľa komisie Slovensko nedokázalo nájsť systémové opatrenia, ktoré by zabránili, aby rómske deti neboli naďalej neoprávnene umiestňované do špeciálnych škôl.
Medzi najčastejšími motívmi riaditeľov na zapojenie do pilotného overovania boli zvýšenie atraktivity školy, modernizovanie a inovovanie výchovno-vzdelávacieho procesu, kreovanie školského vzdelávacieho programu s odbornou podporou, ale aj spolupráca s inými školami či zdieľanie skúseností.
Cieľom zmien vo vzdelávacích štandardov základného vzdelávania je zlepšenie gramotností a zručností žiakov potrebných pre 21. storočie, a teda kritické myslenie, digitálne a mäkké zručnosti.