Vôbec nie je isté, či sa opäť nebude meniť koncepcia a či štát nájde dostatok zdrojov na dofinancovanie chýbajúcich úsekov diaľnice D3, myslí si predseda organizácie Stanislav Kučírek.
Podľa žilinskej županky Eriky Jurinovej bolo najväčšou chybou, že sa v minulosti vnímala diaľnica D3 ako regionálny problém. Poliaci idú naopak podľa harmonogramu.
Veľký investičný dlh v odloženej údržbe železničnej infraštruktúry dosahuje odhadom 400 až 500 miliónov eur, je to dôsledok zanedbanej starostlivosti v posledných tridsiatich rokoch.
Ministerstvo dopravy doteraz poskytlo príspevky za ubytovanie odídencov z vojnou postihnutej susednej krajiny vo výške takmer 16 miliónov eur pre približne šesťsto ubytovateľov.
V novom grafikone sú podľa ministra dopravy Andreja Doležala obehy vlakov nastavené na minúty, nedávne pridávanie vlakov umožnilo schválenie štátneho rozpočtu.
Železniční dopravcovia podľa ministra dopravy Andreja Doležala nemajú pevné odberné miesto, preto nezapadajú do klasických schém štátnej pomoci pre podniky.
Autodopravcovia pripomenuli verejný sľub ministra dopravy Andreja Doležala, že štát od roku 2023 ukončí spoluprácu so súkromnou spoločnosťou podľa nevýhodnej zmluvy.
Ceny diaľničných známok sa na Slovensku naposledy upravovali v roku 2011 a odvtedy podľa rezortu dopravy dĺžka siete diaľnic a rýchlostných ciest narástla približne o tretinu, teda o tristo kilometrov.
Od budúceho roka prechádzajú kompetencie v oblasti územného plánovania, stavebného poriadku a vyvlastňovania na novozriadený Úrad pre územné plánovanie a výstavbu SR.