Predaj veľkých elektrospotrebičov sa z tradičnej kamennej predajne dostáva čoraz viac do online priestoru. Takmer tretina respondentov kúpila za posledné dva roky chladničku alebo práčku v internetovom obchode. Rýchla logistika a doručenie v konkrétny deň a v čase, kedy to zákazníkom najviac vyhovuje prispievajú k zvyšovaniu ich dôvery.
Logistika ako základ dôvery v online nákupy
Efektívna logistika je dnes nevyhnutným predpokladom úspechu každého internetového obchodu. To platí aj pre segment veľkých domácich spotrebičov, v rámci ktorého je kvalitná preprava a doručenie kľúčovým prvkom budovania dôvery zákazníkov.
Prieskum, ktorý pre technologicko-logistickú spoločnosť DODO a najväčšieho slovenského predajcu elektrospotrebičov NAY realizovala agentúra Nielsen Admosphere na vzorke 506 internetových respondentov ukazuje, že za posledné dva roky nakúpilo elektrospotrebiče online 31,9 % respondentov. Spotrebitelia oceňujú najmä to, že logistika je dnes na takej úrovni, ktorá umožňuje nielen rýchle doručenie, ale aj presne načasované služby podľa ich potrieb.
„Efektívna logistika je dnes základným kameňom úspechu v online predaji. Špeciálne to platí pre segment veľkých spotrebičov. Naším cieľom je nielen rýchlo a bezpečne doručiť produkt, ale zákazníkom poskytnúť flexibilitu a pohodlie. Či už je to vo večerných hodinách alebo počas víkendu, tovar sme schopní doručiť v časových slotoch, ktoré si vyberajú zákazníci sami,“ hovorí Ivo Velíšek, CEO technologicko-logistickej spoločnosti DODO pre Slovensko a Česko.
Rýchle doručenie a flexibilné možnosti
Jedným z hlavných dôvodov, prečo sa čoraz viac zákazníkov rozhoduje pre online nákup veľkých spotrebičov je rýchlosť a presnosť doručenia. Až 43 % ľudí ju podľa prieskumu považuje za dôležitý benefit online nákupov. Zákazníci tak majú väčšiu kontrolu nad tým, kedy a ako im bude objednaný tovar doručený. Zároveň viac ako polovica respondentov oceňuje na online nákupe elektrospotrebiča fakt, že ušetria svoj čas a náklady na dopravu.
„V rámci služby NAY Doprava poskytujeme zákazníkom širokú paletu služieb, ktoré výrazne uľahčujú celý proces nákupu a doručenia veľkých elektrospotrebičov. Okrem štandardného doručenia tovaru priamo k dverám zahŕňa služba aj vynášku spotrebiča priamo do bytu, čo ocenia najmä zákazníci bývajúci na vyšších poschodiach. Navyše odvoz starých spotrebičov a ich ekologická likvidácia sú ďalšími pridanými hodnotami, ktoré odstraňujú starosti spojené s likvidáciou nepotrebných zariadení. Zákazníci tiež oceňujú odvoz obalov,“ hovorí Anna Olvecká, Head of Marketing v NAY.
Prieskum pre DODO a NAY ukázal, že iba menej ako 10 % opýtaných by si nedoobjednalo doručenie veľkého elektrospotrebiča z internetového obchodu už v deň objednania vrátane vynesenia a zapojenia nového spotrebiča a odvozu starého spotrebiča, ak by bola takáto služba dostupná v ich oblasti.
Zákazníkom chýba v online prostredí osobný kontakt
Viac ako tretina opýtaných si v kamenných predajniach cení odborné rady a individuálny prístup predajcov, čo naznačuje, že zákazníci majú vysoké očakávania aj v online prostredí. Potreba osobného kontaktu ukazuje dôležitosť služieb, ako sú online chaty či telefonické konzultácie, ktoré zákazníkom poskytujú pomoc v reálnom čase. Pre 22,7 % respondentov sú webové stránky neprehľadné, čo vytvára priestor na ďalšie inovácie a zlepšenie používateľského prostredia, aby bolo nakupovanie pohodlnejšie.
Flexibilné možnosti doručenia, rýchlosť prepravy a doplnkové služby, ako inštalácia, hrajú kľúčovú úlohu v budovaní dôvery spotrebiteľov voči internetovým obchodom. Vďaka týmto inováciám sa nákup veľkých spotrebičov stal pohodlným a bezpečným, čo vytvára predpoklad, že tento trend bude naďalej rásť.
Informačný servis