BRATISLAVA 22. apríla (WBN/PR) – Lidl obhájil Cenu Verejnosti v prestížnej súťaži MasterCard Obchodník roka, reťazec zároveň uspel aj v kategórií Obchodník s potravinami. Do hlasovania sa prostredníctvom internetu a SMS zapojilo celkovo 70 646 ľudí. Lidl získal 46 433 hlasov, o vyše 15 percent viac ako pred rokom, a suverénne potvrdil svoju pozíciu zákazníkmi najobľúbenejšieho obchodníka. Na druhom mieste sa v tejto kategórií s odstupom viac ako 20 000 hlasov umiestnila dm drogerie markt (26 262), tretí bol Martinus (22 614).
„V športovej terminológií sa hovorí sa, že zvíťaziť je náročné, ale obhájiť prvenstvo je ešte ťažšie. Môže to znieť ako klišé, ale opak je pravdou. Po roku sme opäť získali Cenu Verejnosti, čo je dôkazom, že sme nepoľavili v našom úsilí vychádzať zákazníkom v maximálnej miere v ústrety,“ povedal počas preberania ceny Vladimír Tomko, konateľ spoločnosti Lidl, a dodal: „Jedno z našich hesiel znie: ´Ľudia tvoria Lidl´ a práve Cena Verejnosti je jeho skvelým vyjadrením. Získali sme ju od zákazníkov, ktorí nám svojou priazňou každý deň vystavujú najlepšie vysvedčenie. Práve zákazníkom vďačíme za náš úspech a robíme všetko preto, aby sme sa im poďakovali ponukou sortimentu i služieb. A keď hovorím ´my´, myslím tým všetkých viac ako 3600 zamestnancov spoločnosti Lidl. Cena Verejnosti je našim spoločným úspechom.“
O víťazoch jednotlivých sortimentných kategórií rozhodol rozsiahly reprezentatívny výskum spoločnosti INCOM GfK na vzorke 1000 respondentov. „O víťazstve jednotlivých obchodníkov rozhodli zákazníci, a je preto známkou kvality ich produktov a služieb,“ uviedla Martina Kirchrathová, Commerce Development Director spoločnosti MasterCard Europe pre Slovensko a Českú republiku. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne, počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie). V kategórií MasterCard Obchodník s potravinami 2014 zvíťazil Lidl pred Kauflandom a Tescom.
„Každé získané ocenenie je potvrdením, že naša stratégia je správnou voľbou. Obchodná filozofia spoločnosti Lidl je v zásade veľmi jednoduchá: nakupujeme a predávame s cieľom ponúknuť našim zákazníkom produkty v najlepšej kvalite a za čo najvýhodnejšiu cenu. Kvalita pre nás znamená čerstvosť a vysoký štandard z pohľadu zloženia výrobkov. Vysoké nároky našich zákazníkov sa nám darí uspokojovať predovšetkým vďaka sústredeniu sa na privátne značky, ktoré sa čoraz viac stávajú synonymom kvality,“ nechal sa počuť Ľubomír Petrík, konateľ spoločnosti Lidl.
Víťazov vyhlásili počas Galavečera XIX. konferencie Slovak Retail Summit. Predstavitelia spoločnosti Lidl si prebrali tiež ocenenia v súťaži Múza Merkúra. V kategórií branding predajne získal spomenutý reťazec 2. miesto s konceptom umiestnenia pečiva z vlastnej pekárne – „Priamo z pece“ a z prvenstva sa tešil v kategórii Top značka v obchode vďaka projektu „Lidl Cukráreň“.