ZSSK vlani prepravila autovlakmi vyše 19 600 vozidiel a 36 600 osôb

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
|
Železničná spoločnosť Slovensko vlani prepravila autovlakmi rekordných vyše 19 600 motorových vozidiel (najmä áut, ale aj motoriek) a 36 600 osôb. Foto: ZSSK.

V porovnaní s rokom 2016 to znamená nárast o 2 400 vozidiel a o 6 400 osôb. Cestujúci najčastejšie využívali autovlak na nočnej linke Košice – Praha, na ktorej bolo prevezených takmer desaťtisíc vozidiel a viac než 19 500 cestujúcich.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) v minulom roku prepravila autovlakmi rekordných vyše 19 600 motorových vozidiel (najmä áut, ale aj motoriek) a 36 600 osôb. V porovnaní s rokom 2016 to znamená nárast o 2 400 vozidiel a o 6 400 osôb. Ako národný osobný vlakový dopravca vo štvrtok informoval, cestujúci najčastejšie využívali autovlak na nočnej linke Košice – Praha, na ktorej bolo prevezených takmer desaťtisíc vozidiel a viac než 19 500 cestujúcich.

Štvrtinu prepravených vozidiel tvoria tzv. veľké autá

„Na druhej najobľúbenejšej autovlakovej linke Poprad-Tatry – Praha ZSSK prepravila viac ako päťtisíc áut a takmer 9 500 osôb. Obľúbené boli aj autovlaky na trase Humenné – Praha (takmer 2 500 vozidiel, vyše 4 200 osôb) a vnútroštátna linka Humenné – Bratislava (vyše 1 700 vozidiel, 2 700 osôb),“ uviedol riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

„Približne 25 percent prepravených vozidiel sú tzv. veľké autá s výškou nad 160 centimetrov. Preprava motocyklov tvorí necelých 5 percent všetkých prepravených vozidiel,“ priblížil Kováč s tým, že motocykle sa prepravujú najmä v letnej sezóne.

Preprava motocyklov tvorí necelých päť percent všetkých prepravených vozidiel. Foto: ZSSK.

Najmä podnikatelia alebo manažéri, ale aj českí turisti

Autovlaky podľa železničného dopravcu najviac využívajú podnikatelia alebo manažéri, ktorí cestujú na pracovné rokovania, ale napríklad aj českí turisti smerujúci do Tatier – prakticky každý, kto nechce v noci šoférovať stovky kilometrov do Česka alebo cez celé Slovensko.

„Auto alebo motorka cestuje v autovlaku spolu s majiteľom. Cestujúci sa vyhne dopravným zápcham a navyše si oddýchne a ešte aj ušetrí za ubytovanie, keďže sa môže vyspať v lôžkovom alebo ležadlovom vozni,“ dodal Kováč.

ZSSK - Tomáš Kováč
Hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč. Foto: slovakrail.sk.

Lôžkový vozeň je prednostne pre cestujúcich s vozidlom

Veľkú väčšinu cestujúcich v autovlakoch tvoria len samotní šoféri, najviac s jedným spolujazdcom. V každom nočnom autovlaku je radený osobitný lôžkový vozeň určený prednostne pre cestujúcich s vozidlom.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné IC vlaky bez podpory štátu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať