BRATISLAVA 24. júna – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) po úspešnom spustení mobilnej aplikácie Ideme vlakom pre platformu Android spúšťa podobnú aplikáciu aj pre zariadenia s operačným systémom iOS
(iPhone).
Týmto krokom umožní národný dopravca takmer 100 % vlastníkov smartfónov zakúpiť si cestovné lístky pohodlne a rýchlo cez mobil.
„Mobilná aplikácia v systéme iOS ponúka všetky funkcionality už existujúcej androidovej verzie
vrátane prístupu na zákaznícke a kreditné konto ZSSK a informáciách o aktuálnej polohe a meškaniach vlakov. Cestujúci teraz majú možnosť okamžite zistiť, či ich vlak ide načas,“ uviedol Radoslav Štefánek, člen predstavenstva a riaditeľ úseku služieb ZSSK.
Slovákom elektronické trendy vyhovujú
Prostredníctvom aplikácie je v súčasnosti možné zakúpiť jednorazové cestovné lístky a miestenky na všetky vnútroštátne vlaky ZSSK a vybrané spojenia do ČR.
„Samozrejme, funkcionality oboch aplikácií plánujeme naďalej rozširovať. Pevne verím, že už čoskoro sa nám podarí priniesť ich užívateľom dennú tlač, ďalšie typy cestovných lístkov, notifikácie, informačný servis i doplnkové a lifestyle služby,“ doplnil Milan Hric, riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK.
V súčasnosti si aplikáciu Ideme vlakom stiahlo už 40-tisíc užívateľov, ktorí si mesačne kúpia až 70-tisíc cestovných dokladov.
„Sme veľmi radi, že trend elektronických médií v ZSSK sa ujal a zákazníci nám dávajú pozitívnu spätnú väzbu. Pre porovnanie – kým v máji 2018 sme prostredníctvom online kanálov predali 15,7 % všetkých dokladov, v máji 2019 predaj stúpol o viac ako 100 % – na 32 %. Je to dôkaz, že Slovákom elektronické trendy vyhovujú,“ spresnil Hric.
K dispozícii bude len responzívny e-shop
ZSSK zároveň upozorňuje všetkých zákazníkov využívajúcich služby pôvodných online predajných systémov (pôvodný neresponzívny e-shop a zjednodušená verzia eMIL), že v júli sa pripravuje ukončenie ich duálnej prevádzky.
V praxi to znamená, že k dispozícii bude už iba nový responzívny e-shop a mobilná aplikácia Ideme vlakom, ktoré ponúkajú moderné rozhranie a nové možnosti nákupu.
Už v najbližších dňoch bude v responzívnom e-shope spustený veľmi žiadaný predaj cestovných dokladov do Rakúska. V ďalšej etape môžu zákazníci očakávať sprístupnenie nákupu doplnkových služieb a medzinárodných cestovných dokladov do okolitých krajín.
Súčasné funkcionality mobilnej aplikácie:
• vyhľadanie spojenia vrátane možnosti voľby rozšírených parametrov vyhľadávania;
• zobrazenie informácií o ceste;
• nákup jednorazových cestovných dokladov;
• grafické znázornenie rezervácie miesta vo vlakoch InterCity a vo vybraných rýchlikoch;
• prehľad všetkých zakúpených cestovných dokladov;
• vrátenie cestovných dokladov;
• vyhľadávanie odchodov a príchodov vlakov z jednotlivých staníc;
• lokálny používateľský profil;
• informácie o aktuálnej polohe a meškaní vlaku;
• prístup na zákaznícke konto.