ZSSK posilňuje dopravu v Tatrách, počas leta nasadí viac vlakov pre tisíce turistov

Letná sezóna je každoročne extrémne vyťažená, uviedol generálny riaditeľ ZSSK.
Ozubnicová železnica, zubačka
Foto: archívne, www.facebook.com

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zavedie od soboty 12. júla ďalších dvanásť posilových vlakov na linke Ozubnicovej železnice (OŽ) Štrba – Štrbské Pleso.

Celkovo tak počas letnej sezóny bude v prevádzke na tejto trati 26 posilových vlakov denne, pričom cestujúci budú mať k dispozícii dva vlaky za sebou každú hodinu s intervalom osem minút. Informovali o tom vo štvrtok z odboru komunikácie ZSSK.

Zvýšenie počtu spojov prichádza po technickom zhodnotení prevádzky

Nové spojenia nadväzujú na rozšírenie dopravy z 1. júla, keď ZSSK pridala osem sezónnych vlakov medzi Popradom a Starým Smokovcom, ktoré budú premávať do 15. septembra.

Zvýšenie počtu spojov prichádza po technickom aj kapacitnom zhodnotení prevádzky, a po realizácii potrebných úprav nástupíšť zo strany manažéra železničnej infraštruktúry, teda Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).

Letná sezóna je každoročne extrémne vyťažená

Podľa generálneho riaditeľa ZSSK Petra Helexu vlani v Tatrách prepravili viac ako 3,6 milióna cestujúcich. „Letná sezóna je každoročne extrémne vyťažená, denne ide o tisíce ľudí smerujúcich na túry, výlety či dovolenky,“ uviedol.

Po úprave cien, ktorú už cestujúci pocítili, tak chcela podľa neho spoločnosť ponúknuť vyšší štandard a viac spojov. „Po tom, čo sa nám podarilo s naším partnerom ŽSR vytvoriť prevádzkový priestor na náročnej tatranskej infraštruktúre, zvyšujeme kapacitu tam, kde je to najpotrebnejšie, medzi Štrbou a Štrbským Plesom,“ dodal.

Päť nových hybridných ozubnicových jednotiek a multifunkčný rušeň

Na zrekonštruovaných tratiach Tatranskej elektrickej železnice a Ozubnicovej železnice jazdí od roku 2021 päť nových hybridných ozubnicových jednotiek a multifunkčný rušeň, ktoré umožňujú plynulú jazdu bez prestupov medzi elektrickou a ozubnicovou časťou trate.

Tatranské trate obsluhujú aj električky radu 425, ktoré boli v roku 2023 kompletne modernizované. Štandardne premáva denne celoročne 38 vlakov medzi Štrbou – Štrbským Plesom, rovnako medzi Popradom a Štrbským Plesom a Starým Smokovcom a Tatranskou Lomnicou.

Viac k osobe: Peter Helexa
Firmy a inštitúcie: TAŽ Tatranská elektrická železnicaŽeleznice Slovenskej republiky (ŽSR)ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko

Ďalšie k téme