Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK ) podpísala zmluvu na nákup štyroch nových elektrických poschodových vlakov so spoločnosťou Stadler Polska.
Cena za ich dodanie do dvoch rokov dosahuje takmer 77 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, z toho nenávratný finančný príspevok zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu je zhruba 75 mil. eur a skoro 2 mil. eur sú prostriedky národného vlakového dopravcu.
Rýchlosť až 160 kilometrov za hodinu
Jedna súprava tak bude stať viac ako 19 mil. eur. Informoval o tom hovorca ZSSK Tomáš Kováč s tým, že nové súpravy budú nasadené na vysoko frekventované trate západného Slovenska.
V rýchlikoch, IC vlakoch a diaľkových autobusoch už začal platiť OTP režim. Čo to znamená pre cestujúcich?
Elektrické jednotky budú jazdiť hlavne na tratiach Bratislava – Žilina, Bratislava – Nové Zámky a Bratislava – Kúty. Z dôvodu naplnenia potrieb riadenia prevádzky, obratovania a údržby budú nasadzované aj na úseky Kúty – Břeclav a Trnava – Galanta. Do ukončenia rekonštrukcie železničného uzla Žilina budú vlaky premávať aj na trati Palárikovo – Zvolen – Banská Bystrica. Šesťvozňové súpravy s kapacitou 611 miest na sedenie budú dlhé 160 metrov, môžu dosiahnuť maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.
Reakcia na preplnené cesty
„Moderné elektrické jednotky sú pre regionálnu dopravu vyťažených ťahov západného Slovenska a pre udržanie komfortu našich cestujúcich skutočne kľúčové,” povedal predseda predstavenstva ZSSK Roman Koreň.
„Posilnením železničnej dopravy o ďalšie štyri moderné poschodové jednotky sa snažíme reagovať na preplnené cesty a ľuďom poskytujeme možnosť cestovať rýchlo, bezpečne a ekologicky,” dodal Koreň. Vyjadril presvedčenie, že dodané vlakové jednotky budú kvalitné a spoľahlivo fungovať.