Štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry pridelil štyri časti zákazky na dva roky banskobystrickej firme Tempra spomedzi ponúk troch uchádzačov. Železnice SR zároveň zrušili verejnú súťaž na dodanie drveného a mletého kameňa na opravu a údržbu železničnej dopravnej cesty za predpokladanú cenu 2,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) predpokladajú vynaložiť na kontrolu materiálu koľajníc a výhybiek ručnými prístrojmi na vlastných tratiach za dva roky 3,17 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (3,8 mil. eur vrátane dane). Štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry vybral za dodávateľa týchto služieb v štyroch častiach zákazky spoločnosť Tempra, s. r. o. z Banskej Bystrice spomedzi ponúk troch uchádzačov. Celková predpokladaná hodnota zákazky predstavovala 2,3 mil. eur bez dane (2,76 mil. eur s daňou).
Ako vyplýva z výsledku verejnej súťaže, vyhlásenej vlani v decembri, vybraný dodávateľ získal jednotlivé časti zákazky s využitím elektronickej aukcie v trnavskom regióne za 767,3 tis. eur, v žilinskom za 1,18 mil. eur, vo zvolenskom za 357,6 tis. eur a v košickom regióne za 866,3 tis. eur bez dane. Ďalšie dve ponuky predložili spoločnosti TSS Grade, a. s. Bratislava a Železničné stavby, a. s. Košice.
Ponuka prvého uchádzača nebola ekonomicky najvýhodnejšia
Železnice zároveň zrušili verejnú súťaž, zverejnenú v závere vlaňajška, na dodanie drveného a mletého kameňa na opravu a údržbu železničnej dopravnej cesty. Predpokladaná cena zákazky na dva roky, rozdelenej na sedem častí, bola 2,5 mil. eur bez dane (3 mil. eur vrátane dane). „Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka nie je ponuka toho uchádzača, ktorý sa umiestnil po bodovom hodnotení na prvom mieste v poradí uchádzačov,“ oznámili železničiari.
Vzhľadom na kritériá vyhodnotenia ponúk, takýto postup mohol mať a mal zásadný vplyv na výsledok verejného obstarávania a jeho výsledkom nebola ekonomicky najvýhodnejšia ponuka. „Obstarávateľ dbá o legálny priebeh procesu verejného obstarávania a z tohto dôvodu rozhodol o zrušení použitého postupu zadávania zákazky,“ uviedli železnice. K zadaniu zákazky na dodávku drveného a mletého kameňa opätovne pristúpi postupom verejnej súťaže do konca tohto roka.
Ponuku predložilo celkovo osem uchádzačov, z toho KSR – Kameňolomy SR, s. r. o., Zvolen vo všetkých siedmich častiach, Skládky a odpady, s. r. o., Bratislava v piatich, VSK Mineral, s. r. o., Košice a Alas Slovakia, s. r. o., Bratislava v štyroch, Česato, s. r. o., Bratislava v troch, Investex Groups, a. s., Bratislava, Zemplínska plavebná spoločnosť, s. r. o., Trebišov a Koľajové a dopravné stavby Košice, s. r. o. v jednej časti zákazky.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.