Po zmodernizovaní celej železničnej trate medzi Bratislavou a Žilinou v roku 2020 bude vlaková doprava na tomto úseku rýchlejšia o šestnásť minút.
BYTČA – Zmodernizovaná železničná trať medzi Považskou Teplou a Žilinou zrýchli vlakovú dopravu na tomto 23-kilometrovom úseku o dve minúty. „Po dokončení celého úseku medzi Bratislavou a Žilinou v roku 2020 to bude časová úspora 16 minút. Súčasná dvojminútová úspora medzi Považskou Teplou a Žilinou bude v novom grafikone od konca marca, dovtedy budeme časovou úsporou vykrývať prípadné meškania,“ povedal generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) Filip Hlubocký počas oficiálneho otvorenia zmodernizovanej trate Považská Teplá – Dolný Hričov – Žilina.
Náklady dosiahli vyše 153 miliónov eur
Modernizácia 23-kilometrového úseku stála vyše 153 miliónov eur vrátane dane z pridanej hodnoty a financovaná bola najmä z fondov Európskej únie z operačných programov Doprava a Integrovaná infraštruktúra v dvoch programových obdobiach. Úpravou železničnej trate sa zvýšila jej rýchlosť na 160 kilometrov za hodinu.
„Zvyšovanie rýchlosti a bezpečnosti je trendom, ktorým sa vo vyspelom svete uberajú všetky železnice. Preto ani my nemôžeme zastaviť tento vlak a robíme všetko preto, aby sme postupne zmodernizovali všetky kľúčové trate na Slovensku. Kľúčovou je pre nás príležitosť použiť na tento účel fondy Európskej únie,“ povedal minister dopravy a výstavby Arpád Érsek.
Nové protihlukové steny a cestné nadjazdy
S modernizáciou trate začali v roku 2014. „V rámci stavby boli zmodernizované stanice a zastávky so zvýšenými nástupišťami pre uľahčenie nástupu do vlakov a boli vybudované podchody k nástupištiam v Bytči, Dolnom Hričove, v Plevníku- Drienovom, v Predmieri a v Hornom Hričove,“ uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká. „Vybudovaných bolo vyše trinásť kilometrov nových protihlukových stien a päť nových cestných nadjazdov,“ dodala.