Zhotoviteľ D4 a R7 tvrdí, že na stavbe nebol použitý kontaminovaný ani nevhodný materiál

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
D4/R7
Pokládka vrstiev vozovky na stavbe rýchlostnej cesty R7. Foto:d4r7.com.

Spoločnosť D4R7 Construction má veľký záujem o rýchle objasnenie všetkých podľa nej nepodložených obvinení v súvislosti s použitým materiálom a úzko spolupracuje so štátnymi orgánmi a políciou na objasnení vyšetrovaných udalostí.

Výstavba úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy v rámci PPP projektu spĺňa vysoké kvalitatívne štandardy preukázané aj viac ako 20-tisíc doteraz vykonanými materiálovými testami.

Informovala o tom spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o., ktorá je hlavným zhotoviteľom D4 a R7, s tým, že na výstavbu nebol použitý kontaminovaný ani nevhodný materiál.

Spoločnosť bude tridsať rokov zodpovedať za všetky konštrukčné chyby na D4 a R7, preto má veľký záujem o rýchle objasnenie všetkých podľa nej nepodložených obvinení v súvislosti s použitým materiálom a úzko spolupracuje so štátnymi orgánmi a políciou na objasnení vyšetrovaných udalostí.

D4/R7
Výsuv skruže na východnom predmostí stavby mosta cez Dunaj na D4. Foto: d4r7.com.

Neakceptujú nepodložené obvinenia

Generálny riaditeľ D4R7 Construction Juan José Bregel povedal, že obavy ľudí berú veľmi vážne. „My sme tí, ktorí sú zodpovední za bezproblémovú a dokonalú prevádzku bratislavského obchvatu v PPP modeli na najbližších tridsať rokov a rovnako sami zodpovedáme za všetky chyby, ktoré by mohli mať dopad na jej prevádzku,“ uviedol Bregel.

„Nemôžeme však akceptovať množstvo nepodložených obvinení z posledných dní a budeme sa brániť právnymi prostriedkami, ktoré máme k dispozícii. Obchvat D4R7 staviame v súlade s relevantnými štandardmi a podľa všetkých právnych požiadaviek,“ upozornil.

D4R7 - Juan José Bregel
Generálny riaditeľ spoločnosti D4R7 Construction Juan José Bregel. Foto: d4r7.com.

Rozsiahle testovanie materiálov

Všetky materiály na stavbe podľa spoločnosti podliehajú rozsiahlemu testovaniu, ktoré musí potvrdiť vhodnosť materiálu na použitie. „Vhodnosť materiálu bola opakovane kontrolovaná kompetentnými orgánmi a v rámci procesu kontroly kvality existuje monitorovací plán, ktorý umožňuje identifikovať pôvod všetkých materiálov použitých pri výstavbe ciest,“ poznamenal Bregel.

Zhotoviteľ má záujem o aktívny dialóg so všetkými miestnymi komunitami a zodpovednými štátnymi orgánmi. „Sme pripravení predložiť všetky naše testy, a ak to bude potrebné zabezpečiť ďalšie nezávislé testy materiálov,“ dodal.

V posledných dňoch podľa spoločnosti poskytlo niekoľko osôb vyhlásenia o konštrukčných poruchách a škodách na životnom prostredí bez toho, aby tieto obvinenia podložili akýmikoľvek faktami.

D4/R7
Výsuvná skruž na západnom predmostí stavby mosta cez Dunaj na D4. Foto: d4r7.com. Foto: d4r7.com

Zásah polície v sídle firmy

V sídle firmy D4R7 Construction v Bratislave zasahovala polícia v závere marca. Preverovala aj firmy, ktoré na stavbe úsekov D4 a R7 pracujú, pre podozrenia, že sa pri výstavbe používa kontaminovaná pôda.

Koncesionár projektu a hlavný zhotoviteľ stavby D4 a R7 vtedy informovali, že plne spolupracujú s políciou pri vykonávaní vyžadovaných úkonov.

Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek chce rozhodnúť o ďalšom postupe až potom, ak sa potvrdí zodpovednosť nezávislého stavebného dozoru na stavbe D4 a R7 pre podozrenia o používaní kontaminovanej zeminy.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Árpád Érsek
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR