Do niekoľkých desiatok vozňov so staršími, takzvanými zalamovacími dverami namontuje vo vlastnej réžii signalizáciu zatvorenia nástupných dverí. Vlakvedúci sa vďaka nej ešte pred odchodom vlaku bude môcť ľahko presvedčiť, či sú všetky dvere zatvorené. Investícia bude stáť niekoľko stotisíc eur.
BRATISLAVA 26. júna (SITA) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) posilňuje bezpečnosť pri zatváraní dverí na vlaku. Do niekoľkých desiatok vozňov so staršími, takzvanými zalamovacími dverami namontuje vo vlastnej réžii signalizáciu zatvorenia nástupných dverí.
Vlakvedúci sa vďaka nej ešte pred odchodom vlaku bude môcť ľahko presvedčiť, či sú všetky dvere zatvorené, informoval v pondelok štátny osobný vlakový dopravca. Investícia bude stáť niekoľko stotisíc eur.
Generálny riaditeľ ZSSK: Bezpečnosť cestujúcich je potrebné stále zvyšovať
Vnútorná signalizácia zatvorenia nástupných dverí upozorní cestujúcich na zvýšené nebezpečenstvo v prípade mechanicky nezaistených dverí počas jazdy vlaku. Do časti vozňov bude doplnené aj blokovacie zariadenie. Vo viacerých vozňoch budú vymenené celé dvere.
„Bezpečnosť cestujúcich je potrebné stále zvyšovať. Podobné otázky riešia železniční dopravcovia aj v iných krajinách,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
Signalizáciu dverí zabezpečí LED indikátor
V nových alebo modernizovaných vozňoch je zatváranie dverí elektronické – cestujúci či vlakvedúci stlačí tlačidlo, alebo sa zatvoria sami. V starších vozňoch však treba dvere zatvoriť manuálne.
Signalizáciu dverí zabezpečí LED indikátor, umiestnený na vonkajšej bočnici vozňa. Rozsvietený indikátor oznámi nezatvorené dvere na jednej zo strán vozňa. Zhasnutý indikátor bude signalizovať, že dvere sú mechanicky zaistené voči otvoreniu.
LED indikátor bude svietiť v blízkosti nástupných dverí aj zvnútra. Oranžové svetlo označí poruchu blokovania, resp. že vozeň nemá inštalované blokovanie dverí od určitej rýchlosti vozňa. Červené zas, že dvere nie sú správne zatvorené a zaistené,“ uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Signalizáciu zatvorenia dverí chcú v tomto roku inštalovať do tridsiatich vozňov
Zhasnutý indikátor teda vždy znamená, že všetko je v poriadku. Jeden vozeň po doplnení signalizácie dverí v opravovni vozňov Bratislava má ZSSK už k dispozícii. Po overení funkčnosti a praktických testoch bude signalizácia inštalovaná aj do ďalších vozňov.
V tomto roku ZSSK plánuje inštalovať signalizáciu zatvorenia nástupných dverí do tridsiatich osobných vozňov.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné InterCity vlaky bez podpory štátu.