Železničná spoločnosť Slovensko začne prevádzku mobilnej aplikácie a nového predajného systému

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
||
Ilustračné foto: slovakrail.sk.

Mobilná aplikácia bude dostupná od 6. novembra, duálnu prevádzku internetového obchodu budú môcť cestujúci využívať od 13. novembra.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) začne ostrú prevádzku inovovaného predajného systému a prvú fázu mobilnej aplikácie Ideme vlakom na nákup cestovných dokladov. Ako národný osobný vlakový dopravca informoval, mobilná aplikácia bude dostupná od 6. novembra, duálnu prevádzku internetového obchodu budú môcť cestujúci využívať od 13. novembra. Spoločnosť zároveň pripravuje nový portál pre cestujúcich.

„Mobilná aplikácia s novým responzívnym predajným systémom sú len ďalšou zo skladačiek v modernizácii ZSSK, ktoré máme pre našich zákazníkov pripravené do budúcnosti. Pevne verím, že aplikácia, ktorú sme nazvali Ideme vlakom, spolu s novým internetovým predajom cestovných dokladov výrazným spôsobom zjednodušia online nákupný proces,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

ZSSK - Filip Hlubocký
Predseda predstavenstva a generálny riaditľ ZSSK Filip Hlubocký.
Predaj cez internet vzrástol o polovicu

Za deväť mesiacov tohto roka štátny dopravca cez internet predal takmer 4,5 milióna cestovných dokladov, čo je medziročne viac o takmer 50 %. „Zjednodušenie predaja cestovných dokladov je jednou z priorít ZSSK a prezradil nám to aj prieskum zákazníckej spokojnosti. Nielen v oblasti digitalizácie chceme viac vychádzať našim zákazníkom v ústrety a prinášať im väčší komfort od nákupu lístka až po spätnú väzbu pre nás,“ uviedol podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK Patrik Horný.

Podpredseda predstavenstva ŽZSSK Patrik Horný. Foto: SITA/Milo Fabian.
K dispozícii bude aj pôvodná verzia

Cestujúci budú môcť využívať nový internetový obchod na kúpu dokladov od 13. novembra s tým, že k dispozícii budú mať aj pôvodnú verziu. „Býva to štandardom pri zavádzaní nových technológií. Sme si vedomí toho, že existuje časť zákazníkov, ktorí zmenu prijímajú ťažšie ako ostatní, a týmto im chceme umožniť postupné zorientovanie sa v novom systéme a porovnať ho prakticky online.,“ priblížil riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK Milan Hric. Očakáva spätnú väzbu cestujúcich cez online formulár na portáli spoločnosti. „Ich podnety nám pomôžu pri vylepšovaní predajného systému,“ poznamenal s tým, že cestujúci si môžu cez bannery vybrať verziu na používanie.

Foto: ZSSK.
Mobilnú aplikáciu využije asi pätina cestujúcich

ZSSK má za sebou pilotnú prevádzku mobilnej aplikácie Ideme vlakom, pričom viac ako tri štvrtiny cestujúcich podľa dopravcu ohodnotili aplikáciu štyrmi a piatimi hviezdičkami z piatich možných. „Najviac sa im na aplikácii páčili dizajn a ovládanie, no chýbali im niektoré funkcionality, ktoré sú súčasťou jej ďalšieho rozvoja, napríklad informácie o meškaní vlakov či platba cez kreditné konto. Denne využije služby mobilnej aplikácie približne sto z päťsto zákazníkov,“ uviedol Hric. Aplikáciu si možno stiahnuť od 6. novembra na platforme Android.

ZSSK - vlak
Ilustračné foto: slovakrail.sk.
Nový portál by mal byť na jar

Nový web ZSSK má byť hotový v prvom kvartáli 2019 a bude stáť 42,5 tis. eur aj s migráciou historických dát. Súčasný portál podľa dopravcu nespĺňa technologické štandardy webových rozhraní vrátane zastaranej verzie redakčného systému. „Prechodom na nový moderný redakčný systém dosiahneme v prvom rade vyššiu úroveň bezpečnosti portálu a v rámci modernizácie prinesieme našim zákazníkom možnosť plnohodnotne využívať web na všetkých zariadeniach,“ dodal Hric. Najdôležitejšia bude jeho technicky náročná integrácia s existujúcimi systémami ZSSK, keďže teraz všetky zmeny robia manuálne.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať