Logistická spoločnosť Dachser pre ruskú vojenskú agresiu na Ukrajine zaviedla novú trasu pre železničnú nákladnú dopravu medzi Čínou a Európou.
Vlaky z čínskeho Si-anu prechádzajú najprv cez Kazachstan, cez Kaspické more, Azerbajdžan a Čierne more sa dostanú do Rumunska a odtiaľ do Budapešti.
Kontajnery monitoruje GPS
Ako v utorok informovala spoločnosť, kontajnery po železniciach pokračujú do terminálov vo Viedni, v Mníchove alebo Ludwigshafene.
Z východiskového terminálu v Číne do cieľového terminálu v Európe trvá cesta vlakom 45 až 55 dní, vlaky jazdia od júla dvakrát týždenne.
KDH volá po skvalitnení železničnej dopravy, ale štát naopak „cúva" a susedia sa nám doslova vysmievajú
Kontajnery sú nepretržite monitorované pomocou GPS a dostanú sa do všetkých vnútrozemských terminálov v Európe.
Alternatíva k hodvábnej ceste
„Touto trasou môžeme nahradiť železničné spojenie pozdĺž Novej hodvábnej cesty vedúcej cez Rusko a Bielorusko,“ povedal manažér železničných služieb v spoločnosti Dachser Vedat Serbet.
Alternatívna preprava obchádzajúca Slovensko cez susedné Maďarsko v tzv. strednom koridore nahrádza dve pôvodné vlakové trasy, kde Dachser prerušil železničnú prepravu pre vojnu na Ukrajine.
Spojenie cez Rusko alebo Bielorusko aktuálne nie je možné.