KDH volá po skvalitnení železničnej dopravy, ale štát naopak „cúva" a susedia sa nám doslova vysmievajú

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nové vlaky s dieslovým motorom
Nové vlaky s dieslovým motorom Foto: ilustračné, SITA/Peter Rusko.

Spôsob vzniku nového grafikonu vlakovej dopravy je podľa Kresťanskodemokratického hnutia (KDH) nedôstojný, neodborný a v niektorých regiónoch ide o úmyselnú likvidáciu osobnej dopravy.

Zároveň žiada Ministerstvo dopravy a výstavby SR o vecný a poctivý dialóg so samosprávami a ďalšími dotknutými a rezort financií o bezodkladné prehodnotenie financovania železničnej dopravy a infraštruktúry. Mimoparlamentný politický subjekt o tom v utorok informoval v tlačovej správe.

Ľudia sa nevedia dostať do práce

„KDH striktne nesúhlasí so spôsobom, akým sa tvorí nový cestovný poriadok železničnej osobnej dopravy, ktorý má platiť od decembra 2022. Slovensko zaostáva za európskym trendom v posilňovaní železničnej dopravy, ba dokonca ide opačným smerom. Okolité štáty sa nám doslova vysmievajú,“ uviedol podpredseda KDH Igor Janckulík.

Dopravná obslužnosť vlakmi podľa hnutia nesmie novým grafikonom utrpieť, v čase drahého cestovania osobnými autami pre vysoké ceny pohonných hmôt sa naopak musí skvalitniť.

„Obyvatelia musia mať k dispozícii dopravné spojenia, ktoré slúžia ich potrebám a nie potrebám ministerských poradcov a úradníkov. Musia sa vedieť dostať do práce, škôl, úradov či zdravotníckych zariadení. Je povinnosťou štátu zabezpečiť to vo verejnom záujme, lebo ľudia si za tieto služby platia formou daní,“ upozornil Janckulík.

Márne snahy dostať ľudí z áut

V niektorých regiónoch podľa KDH ide dokonca o úmyselnú a tendenčnú likvidáciu osobnej dopravy, pričom ľudia doplatia na zlé rozhodnutia a zlú komunikáciu medzi ministerstvom dopravy pod vedením Andreja Doležala (nom. Sme rodina) a ministerstvom financií na čele s Igorom Matovičom (OĽaNO).

Mnohé samosprávy, najmä na západnom Slovensku, investovali do integrovanej dopravy a podľa KDH sa obávajú, že necitlivé zmeny v novom grafikone im znehodnotia doterajšie úsilie poskytovať obyvateľom kvalitné služby v doprave.

Napríklad Bernolákovo v okrese Senec investovalo milión eur do obslužného miesta, aby obyvatelia mohli bez problémov prestupovať z osobných automobilov a bicyklov do vlakov.

Podľa nového návrhu grafikonu by už niektoré rýchliky nemali v Bernolákove zastavovať. Podobné problémy s nezastavovaním rýchlikov by sa mali prejaviť aj v Hornej Štubni, Leopoldove, Piešťanoch, Trenčianskej Teplej či Margecanoch.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Andrej DoležalIgor JanckulíkIgor Matovič
Firmy a inštitúcie KDH Kresťanskodemokratické hnutieMDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR