Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) stále nepodpísali zmluvu na modernizáciu železničnej trate na Kysuciach, zhotoviteľa pritom vybrali ešte vlani koncom septembra.
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) zatiaľ nezverejnil rozhodnutie o výsledku kontroly tendra pred podpisom zmluvy, na žiadosť štátneho manažéra železničnej infraštruktúry s ňou začal v novembri minulého roka.
Súťaž vyhlásili vlani v marci
Ako vyplýva z informácií vo Vestníku verejného obstarávania, železničiari chcú investíciu financovať s využitím prostriedkov Európskej únie.
ŽSR vyhlásili verejnú súťaž na tretiu etapu modernizácie traťového úseku štátna hranica ČR/SR – Čadca – Krásno nad Kysucou v marci 2021. Predpokladaná hodnota stavebných prác plánovaných na viac ako dva roky presiahla 80 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Železnice zmenili grafikon, zmeny sa týkajú diaľkových vnútroštátnych aj regionálnych a prímestských vlakov
Obnova sa v rámci tejto zákazky týka úsekov Čadca – Svrčinovec (financovanie z Nástroja na prepájanie Európy) a Svrčinovec – hranica SR/ČR (Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 až 2020).
Najnižšiu ponuku v tendri podľa železníc predložilo združenie spoločností TSS Grade, a. s., a Váhostav – SK, a. s., a to v objeme takmer 66 mil. eur bez DPH.
Jediným kritériom bola cena
Skupina firiem Swietelsky-Slovakia, spol. s r. o., Doprastav, a. s., a Elektrizace železnic Praha, a. s., navrhla sumu zhruba 70 mil. eur, Strabag, s. r. o., skoro 79 mil. eur, Budimex, S. A., vyše 79 mil. eur, Subterra, a. s., a OHL ŽS, a. s., necelých 93 mil. eur a Eurovia CS, a. s., a Eurovia SK, a. s., 94,5 mil. eur bez DPH.
Jediným kritériom na vyhodnotenie ponúk bola najnižšia navrhovaná zmluvná cena.
Železnice zmodernizujú trať pri Čadci, hľadajú stavebný dozor
Železničná trať Žilina – Čadca je zaradená medzi tranzitné medzinárodné koridory na území SR ako súčasť Paneurópskeho koridoru č. VI Žilina – Zwardoň – Gdynia a úsek Čadca – št. hranica ČR/SR je prepojením tohto koridoru s koridorom č. 3 v sieti Českých dráh.
Hľadá sa stavebný dozor
ŽSR v súčasnosti obstarávajú aj stavebný dozor pre modernizáciu uvedenej trate za 2 mil. eur bez DPH.
Zároveň už uzavreli zmluvu o poskytnutí služby výkonu občasného odborného autorského dozoru na stavbe so spoločnosťou Reming Consult, a. s., za 450-tis. eur bez DPH, túto zákazku zadali cez rokovacie konanie bez predchádzajúcej výzvy na súťaž.
Zdôvodnili to tým, že táto firma zhotovila projektovú dokumentáciu stavby, a preto je najvhodnejšia na výkon autorského dozoru.