Predpokladaná cena modernizácie železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR a ČR predstavuje vyše 305 mil. eur. Stavebné práce, vrátane projektovej dokumentácie a inžinierskej činnosti, sú plánované na 38 mesiacov.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na modernizáciu železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR a ČR. Predpokladaná cena prác, vrátane projektovej dokumentácie a inžinierskej činnosti, predstavuje 305,035 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (366,042 mil. eur vrátane dane).
Modernizácia železničnej trate je plánovaná na 38 mesiacov a štátny správca železničnej infraštruktúry ju chce financovať z peňazí Európskej únie cez fond CEF (Connecting EuropeFacility – Nástroj na prepájanie Európy) a zo štátneho rozpočtu.
Ako železnice vo štvrtok informovali, predpokladaná cena zákazky bola určená na základe Štúdie realizovateľnosti IV. Paneurópskeho železničného koridoru hranica SR a ČR – Kúty – Bratislava – Nové Zámky – Štúrovo/Komárno – hranica SR a Maďarska. Lehota na predkladanie ponúk je 20. marca. Železničná trať Devínska Nová Ves – hranica SR a ČR má dĺžku 57 kilometrov. Modernizácia bude rozdelená do dvoch etáp výstavby a po jej zavŕšení budú vlaky môcť premávať rýchlosťou do 160 kilometrov za hodinu.
„Zo stavebného hľadiska je dielo delené na dva samostatné celky, stavby a päť celkov,“ uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Samotná modernizácia železničnej trate je rozdelená na dva úseky Devínska Nová Ves – Malacky (24,3 km) a Kúty – hranica SR a ČR (6,8 km). Implementácia Európskeho systému riadenia železničnej dopravy (ERTMS) bude na troch úsekoch trate Devínska Nová Ves – Malacky (24,3 km), Malacky – Kúty (42,4 km) a Kúty – hranica SR a ČR (6,8 km).