Železnice SR vynaložia na stavebný dozor na stavbách financovaných z EÚ 44 miliónov eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ilustračné foto: pixabay.com.

Rámcovú dohodu uzavreli s deviatimi uchádzačmi, ktorí predložili ponuku vo verejnej súťaži.

BRATISLAVA 9. augusta (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú vynaložiť na stavebný dozor na trinástich stavbách spolufinancovaných z Európskej únie za štyri roky takmer 44 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (52,8 mil. eur vrátane dane). Rámcovú dohodu uzavreli s deviatimi uchádzačmi, ktorí predložili ponuku vo verejnej súťaži.

Štátny správca železničnej infraštruktúry chce stavebný dozor na týchto stavbách financovať cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020, z Nástroja na prepájanie Európy a zo štátneho rozpočtu.

Rámcová dohoda umožňuje opätovné otvorenie súťaže

Ako vyplýva z výsledku verejnej súťaže, železničiari uzavreli rámcovú dohodu s uchádzačmi: DEC International, s. r. o., Bratislava, Združenie SD Železnice (SGS Czech Republic, s. r. o., Praha, ESP Consult, s. r. o., Šamorín), Eutech, a. s., Košice, Združenie IZ Infram (Infram SK, s. r. o., Bratislava, Infram, a. s., Praha), Inžinierske združenie Bung (Bung Slovensko, s. r. o., Bratislava, Bung Ingeniere AG, Heidelberg), Amberg Engineering Slovakia, s. r. o., Bratislava, ERPOS, spol. s r. o., Žilina, Dopravoprojekt, a. s., Bratislava a IBR Consulting, s. r. o., Praha.

Verejné obstarávanie bolo zverejnené ešte v novembri 2015, predpokladaná cena za poskytovanie stavebného dozoru bola takmer 44 mil. eur bez DPH. Rámcová dohoda s viacerými účastníkmi umožňuje opätovné otvorenie súťaže.

„Zákazky na poskytnutie služby stavebného dozoru na konkrétnej stavbe budú realizované na základe čiastkových zmlúv, ktoré budú uzatvorené ako výsledok opätovného otvorenia súťaže, ktorá bude vykonaná formou elektronickej aukcie,“ uvádza sa v rámcovej dohode.

Zákazka sa týka stavebného dozoru na trinástich stavbách

Súčasťou zákazky je činnosť stavebného dozoru na stavbách prvá etapa modernizácie trate Púchov – Žilina v úseku Púchov – Považská Teplá pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu, modernizácia tratí Púchov – Lúky pod Makytou – štátna hranica SR/ČR, hranica SR/ČR – Čadca – Krásno nad Kysucou, ako aj Žilina – Košice v úseku Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry (časti Poprad-Tatry – Lučivná a Paludza – Liptovský Hrádok).

Ďalšími plánovanými stavbami sú elektrifikácia tratí Haniska pri Košiciach – Veľká Ida – Moldava nad Bodvou mesto, Bánovce nad Ondavou – Humenné a Devínska Nová Ves – Marchegg (Rakúsko).

Stavebný dozor je v rámci tejto zákazky plánovaný aj pre dostavbu Zriaďovacej stanice Žilina – Teplička a nadväzujúcej infraštruktúry v uzle Žilina, ako aj pre Informačný systém a záchytné parkoviská Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja v Zohore, Nových Košariskách (časť Dunajskej Lužnej), Ivanke pri Dunaji a Pezinku a tiež pre terminály integrovanej osobnej dopravy v Trebišove a Bratislave v úseku Devínska Nová Ves – Hlavná stanica Bratislava – Podunajské Biskupice.

Predpokladaná lehota poskytnutia služby počas lehoty výstavby je postupne do marca 2021 a po uplynutí lehoty výstavby priebežne od tohto roka do leta 2021.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky