Štátny správca železničnej infraštruktúry zároveň vyhlásil verejnú súťaž na zváranie na dopravnej ceste a súvisiace činnosti počas dvoch rokov za predpokladanú hodnotu 12 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
BRATISLAVA 20. februára (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú nakúpiť koľajnice na dva roky za predpokladanú cenu takmer 18 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (21,6 mil. eur vrátane DPH). Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, zákazku za účelom opravy a údržby železničnej dopravnej cesty rozdelili na dve časti podľa koľajníc z rôznych tried ocele. Prvá časť má odhadovanú hodnotu 11,1 mil. eur a druhá časť takmer 6,9 mil. eur bez DPH.
Dodávateľ koľajníc vzíde z elektronickej aukcie
Uchádzači môžu predkladať ponuky do 19. marca, pričom minimálna lehota ich viazanosti je do 31. decembra tohto roka a dodávateľ pre každú časť zákazky má vzísť z následnej elektronickej aukcie. Požadovaný objem dodávok koľajníc za predchádzajúce tri roky pre prvú časť zákazky je minimálne 8 mil. eur a pre druhú časť najmenej 4 mil. eur bez DPH. Budúci dodávateľ má koľajnice dodať ŽSR do zvarovacieho a regeneračného strediska vo Vrútkach patriaceho pod Oblastné riaditeľstvo Žilina.
Tender aj na zváranie pri výmene koľajníc a súvisiace činnosti
ŽSR zároveň vyhlásili verejnú súťaž na zváranie na dopravnej ceste a súvisiace činnosti počas dvoch rokov za predpokladanú hodnotu 12 mil. eur bez DPH (14,4 mil. eur s DPH). Ide napríklad o zváranie pri výmene koľajníc a výhybkových súčastí, regeneráciu srdcoviek a jazykov, zriaďovanie a údržbu bezstykovej koľaje, ako aj zhotovenie a implementáciu ambulantných lepených a montovaných izolovaných stykov, odstraňovanie nedostatkov vzniknutých v prevádzke a po mimoriadnych udalostiach a ďalšie súvisiace činnosti. Lehota na predkladanie ponúk je 15. marca, platiť musia minimálne do konca roka.
Oba tendre pre železničiarov zabezpečuje spoločnosť Process Management, s. r. o., Bratislava.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Spoločnosť má základné imanie 800,17 mil. eur, prevádzkuje 3 580 kilometrov tratí, ako aj stanice a zastávky.