Za dodávateľa vybrali spoločnosť DT – Slovenská výhybkáreň cez rokovacie konanie bez predchádzajúcej výzvy na súťaž.
BRATISLAVA 25. augusta (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú vynaložiť na nákup náhradných dielov na železničné výhybky a výhybkové konštrukcie, vrátane príbuzných a atypických materiálov, 7,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (9 mil. eur vrátane DPH).
Za dodávateľa vybrali spoločnosť DT – Slovenská výhybkáreň, s. r. o., Nové Mesto nad Váhom cez rokovacie konanie bez predchádzajúcej výzvy na súťaž, vyplýva z oznámenia železníc o dobrovoľnej transparentnosti Ex ante. Predpokladaná cena zákazky bola 7,5 mil. eur bez DPH.
ŽSR: Náhradné diely môže z technických dôvodov dodať len určitý subjekt
Štátny správca železničnej infraštruktúry zdôvodnil postup pri výbere dodávateľa tým, že spomínané tovary môže dodať len určitý subjekt z technických dôvodov vzhľadom na chýbajúcu hospodársku súťaž.
„Obstarávateľ po preskúmaní možností relevantného trhu zistil, že z dôvodu potreby využitia osobitného know-how pri zabezpečení technicky bezproblémovej prevádzky železničnej dopravnej cesty, ako aj z osobitných požiadaviek na zabezpečenie bezpečnosti dopravy na dráhe a zároveň jej plynulosti nie je schopný požadované tovary poskytnúť iný hospodársky subjekt pôsobiaci v príslušnej oblasti trhu než DT – Slovenská výhybkáreň, s. r. o., ktorý je ako jediný schopný technicky zabezpečiť všetky špecifické potreby obstarávateľa,“ oznámili ŽSR.
Objektívnu výlučnosť okrem know-how spôsobujú aj ďalšie technické dôvody
Situáciu objektívnej výlučnosti okrem potreby využitia osobitného know-how, s ktorým v súčasnosti disponuje spoločnosť DT – Slovenská výhybkáreň, podľa železničiarov spôsobujú aj ďalšie technické dôvody, ktorými sú integrovateľnosť a kompatibilita všetkých súvisiacich komponentov zabudovaných v železničnej dopravnej sieti obstarávateľa.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.