Štátny správca železničnej infraštruktúry vybral za dodávateľov zákazky, rozdelenej na sedem častí, štyri spoločnosti.
BRATISLAVA 27. augusta (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) nakúpia drvený, mletý a lomový kameň na údržbu železničnej infraštruktúry, podvalového podložia koľají a výhybiek, koľajového lôžka a na zriadenie a úpravu nástupíšť a drážnych chodníkov. Za dva roky plánujú na to vynaložiť 2,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (3,36 mil. eur vrátane DPH).
Ako vyplýva z výsledku verejnej súťaže, železničiari vybrali štyroch dodávateľov po celom Slovensku, pričom tovar má byť dodaný v ôsmich železničných staniciach. Verejná súťaž bola zverejnená začiatkom apríla tohto roka a predpokladaná cena zákazky, rozdelenej na sedem častí, predstavovala 4,11 mil. eur bez DPH.
Zákazku získali Česato, ALAS Slovakia, Koľajové a dopravné stavby a VSK Mineral
Spoločnosť Česato, s. r. o., Bratislava dodá kameň pre ŽSR v bratislavskej a trnavskej oblasti spolu za 487 tis. eur bez DPH, ALAS Slovakia, s. r. o., Bratislava v štúrovskej a žilinskej oblasti za 1,34 mil. eur, Koľajové a dopravné stavby, s. r. o., Košice vo zvolenskej oblasti za 315,9 tis. eur a VSK Mineral, s. r. o., Košice v prešovskej a košickej oblasti za takmer 659 tis. eur bez DPH.
Tovar majú dodať podľa regiónov v železničných staniciach Rohožník, Bystričany, Kozárovce, Vrútky, Kráľova Lehota, Fiľakovo, Vranov nad Topľou a Slanec.
V siedmich častiach zákazky boli jedna až tri ponuky
V troch častiach zákazky boli predložené tri ponuky, v jednej časti dve ponuky a v troch častiach jedna ponuka. Vysúťažená cena bola vyššia ako predpokladaná len vo štvrtej časti na dodávku kameňa v žilinskej oblasti, kde pôvodná hodnota bola 465 tis. eur a konečná 552,3 tis. eur bez DPH. Pri plnení zákazky v štúrovskej a žilinskej oblasti je predpoklad subdodávok s podielom 25 %.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.