Na prejazd bude slúžiť polovičný profil a doprava bude riadená svetelnou signalizáciou.
LIPTOVSKÝ HRÁDOK 19. júla (SITA) – Most cez Belú pri Liptovskom Hrádku začnú rekonštruovať. Stavenisko by podľa liptovskohrádockej radnice malo byť odovzdané tento týždeň. V transparentnom verejnom obstarávaní zákazku získala firma MBM GROUP z Námestova. Jej celková hodnota je 507 tisíc eur.
Investorom je Žilinský samosprávny kraj. Vykonanie diela je zmluvne potvrdené do šiestich mesiacov od prevzatia staveniska zhotoviteľom.
„Na začiatku celého procesu bola myšlienka, ktorú pri plánovaní investícií Žilinského samosprávneho kraja na rok 2017 presadzoval primátor mesta Liptovský Hrádok a zároveň podpredseda kraja Branislav Tréger,“ uviedla Danica Žiaková z radnice z Liptovského Hrádku.
Most vydržal bez väčšej údržby vyše sedemdsiat rokov
„Na moste za viac ako sedemdesiat rokov vymenili len čadičové kocky za asfaltový koberec. V podstate sa na ňom neurobilo absolútne nič. Je obdivuhodné, že bez vážnejšej údržby vydržal toľko rokov,“ argumentoval v minulosti Tréger požiadavku na rekonštrukciu.
S jeho argumentmi sa pri schvaľovaní rozpočtu stotožnila aj väčšina poslaneckého zboru ŽSK a zaradili ju do plánu na rok 2017.
Most cez rieku Belá, ktorý spája mesto Liptovský Hrádok s Liptovským Petrom, diaľnicou D1 a Vysokými Tatrami, slúži svojmu účelu už od roku 1941. Železobetónový most mal rozpätie hlavného poľa 55 metrov. Tvar mosta bol plne prispôsobený statickým požiadavkám: zvýšený prierez nad podperami a nízky trámový prierez v poli.
Počas rekonštrukcie nebude most úplne uzavretý
„Okrem technickej originality má most aj významnú vojnovú históriu spojenú s jedenástimi menami hrdinov, ktorí pri jeho záchrane položili svoje životy. O ich obetavom čine dnes vypovedá pamätná tabuľa s dominantnou bustou partizána umiestnená na vstupe od mesta Liptovský Hrádok, ktorá je zároveň vyjadrením vďaky a úcty nás, súčasníkov,“ dodala Žiaková.
Napriek náročnej rekonštrukcii nebude počas predpokladaných šiestich mesiacov most úplne uzavretý. Zhotoviteľ stavby je povinný zabezpečiť prevádzkyschopnosť cesty podľa vypracovaného projektu organizácie dopravy. Na prejazd bude slúžiť polovičný profil a doprava bude riadená svetelnou signalizáciou.