Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) podporuje rušňovodičov poukazujúcich na kritickú situáciu v železničnom sektore. Ich nespokojnosť plne chápe a považuje ju za oprávnenú. „
Štát dlhodobo zaznával pozíciu železničnej dopravy na Slovensku a výsledok sa musel skôr či neskôr dostaviť. Viac ako dvadsať rokov bez zásadných investícií do majetku, ale i do ľudského potenciálu, má svoje hranice a trpezlivosť dochádza všetkým zamestnancom od rušňovodičov až po manažment,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Nespokojnosť rušňovodičov je opodstatnená
Národný vlakový dopravca si cení snahy ministerstva dopravy a výstavby, ktoré poukazuje na katastrofálny stav na železnici a hľadá riešenia na jeho zlepšenie. „Avšak v tomto musí nastať konsenzus naprieč politickým spektrom, čo sa žiaľ nedeje a hrozí zrútenie celého systému,“ upozornil hovorca.
Kritická situácia v železničnom sektore sa neustále zhoršuje, rušňovodiči majú aj podporu odborov
Napriek rýchlemu nárastu platov v ZSSK, vrátane rušňovodičov, je podľa spoločnosti miera nespokojnosti rušňovodičov s platmi najmä na západnom Slovensku opodstatnená.
„V ZSSK tomu rozumieme, komunikujeme o tom s akcionárom i rušňovodičmi. Platy rušňovodičov narastú, ale stojí pred nami rokovanie s ministerstvom financií, ktoré momentálne zásadným spôsobom ovplyvňuje dianie v železničnom sektore,“ poznamenal Kováč.
Zvyšovanie miezd nie je riešením
Ministerstvo financií tak podľa dopravcu stojí za rozhodnutím, či budú investície do železníc vyššie. Samotné zvyšovanie miezd podľa železničiarov nie je riešením danej situácie, musí ísť ruka v ruke s vyššou efektivitou, no tá zas nie je možná bez zásadných investícií do železničnej infraštruktúry.
Železničné trate sú v žalostnom stave, odkazujú strojvodcovia. Nespokojnosť vyjadria čiernymi stuhami na rušňoch
„V prípade, že by bola železničná infraštruktúra celá zrekonštruovaná, potrebovali by sme na odjazdenie dnešných výkonov až o stovky rušňovodičov menej, a tým pádom by dnes vypuklá situácia s nedostatkom strojvodcov neexistovala,“ dodal Kováč.