Výstavba prvej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 pokračuje podľa plánu. Ak budú práce na 4,3-kilometrovom úseku v plnom profile napredovať ako doteraz, motoristi by mali po ňom začať jazdiť už o rok.
Národná diaľničná spoločnosť a. s., (NDS) vo štvrtok informovala, že popri progrese pri výstavbe tunela Bikoš (1 150 metrov) pokročili aj na ostatných častiach stavby.
Práce na tuneli
Po nedávnom presmerovaní premávky do novej trasy doprava vedie cez cestu prvej triedy. Podľa diaľničiarov je to významný míľnik na tejto stavbe, pretože od presmerovania dopravy záviseli viaceré nadväzujúce činnosti a stavebné objekty.
„Zrealizovali sme prekládku cesty I/68, pričom tento úsek je dlhý takmer 1,7 kilometra a cesta je navrhnutá ako štvorpruhová. Zatiaľ funguje v polovičnom profile,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
V tuneli Bikoš po dokončení sekundárneho ostenia aktuálne v západnej rúre dokončujú už aj chodníky a pripravujú povrch ostenia na náter.
Mosty a mostné konštrukcie
„Vo východnej tunelovej rúre realizujeme štrbinové žľaby, obrubníky a káblové trasy pod chodníkmi. Práce pokračujú aj na konečných terénnych úpravách na južnom a severnom portáli,“ priblížila Žgravčáková.
Najbližšie budú budovať vozovku v tuneli Bikoš, mosty a ich nosné konštrukcie. „Tam, kde to bude možné, začneme aj s realizáciou podkladových a asfaltových vrstiev,“ dodala hovorkyňa diaľničiarov.
Trasa prvej etapy severného obchvatu Prešova na R4 je vo výstavbe od leta 2019. Združenie stavebných spoločností Váhostav – SK, a.s., (vedúci člen) a TuCon, a. s., sa zaviazalo úsek postaviť za zmluvnú cenu takmer 143 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Severný obchvat po dokončení ušetrí motoristom približne desať minút cesty.