Obyvatelia hlavného mesta podľa Iva Nesrovnala tiež potrebujú vedieť reálne obchádzkové trasy.
BRATISLAVA – Výstavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 potrebuje koordinátora, ktorý bude projekt riadiť a bude ľuďom vysvetľovať, čo sa deje. Na brífingu v Bratislave to v utorok povedal primátor hlavného mesta SR Ivo Nesrovnal. Ako dodal, stavba tiež potrebuje záväzný harmonogram a obyvatelia mesta potrebujú vedieť reálne obchádzkové trasy.
„Prievozská a Gagarinova sú už teraz upchaté,“ spomenul. O opatreniach informoval po koordinačnom stretnutí. Zúčastnili sa na ňom zástupcovia ministerstva dopravy, Bratislavského samosprávneho kraja, Dopravného podniku Bratislava, vedenia blízkych mestských častí (Čunovo, Jarovce, Rusovce, Petržalka, Ružinov, Vrakuňa, Podunajské Biskupice) i zástupca konzorcia. „Konzorcium má záujem o úspešné uskutočnenie projektu,“ podotkol bratislavský primátor.
Dôležitá komunikácia medzi konzorciom a verejnosťou
Diaľnica D4 pomôže s riešením najmä tranzitnej dopravy. Diaľničný obchvat by mal prispieť k odľahčeniu tranzitov a viesť ich mimo hlavného mesta SR Bratislavy. D4 zahrnie výstavbu 27 km dlhej cesty medzi Jarovcami a Račou, vytvorí tak okruh na východ od mesta. Počas výstavby by tiež podľa Nesrovnala mali byť v meste dopravné opatrenia, posilnenie vlakovej dopravy i mestskej hromadnej dopravy, aby sa ľudia dostali bez problémov do mesta. Do úvahy prichádzajú aj dočasné záchytné parkoviská.
Primátor tiež pripomenul, že dôležitá je komunikácia medzi konzorciom a verejnosťou. S týmito požiadavkami a návrhmi na opatrenie pôjde teraz Ivo Nesrovnal za ministrom dopravy Árpádom Érsekom. „Vysvetlím mu, čo vzišlo z tohto stretnutia,“ poznamenal.
Z výstavby D4 a R7 sa v meste stala kauza
Starostka mestskej časti Bratislava – Čunovo Gabriela Ferenčáková pred novinármi povedala, že projekt mešká a ministerstvo dopravy sa nevyjadrilo, či je vydané stavebné povolenie. „Stavia sa, nie sú to však prípravné práce. Robia vraj to, čo robiť môžu,“ zhrnula s tým, že pri stavaní diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 nie sú presné pravidlá.
Z výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 sa v Bratislave stala kauza. Predseda Komisie dopravy a informačných systémov hlavného mesta SR Bratislavy a zároveň zástupca starostu mestskej časti Bratislava – Jarovce Jozef Uhler uviedol, že z Dunaja sa stala skládka odpadu. „Inšpekcia to však zatiaľ nezastavila. V Dunaji pláva stavebný materiál a úhyn zvierat nie je náhoda, aj voda je problematická,“ informoval s tým, že stavebný odpad spôsobuje, že na mieste hynú ryby.
Časť cesty má byť na násype s betónovou stenou
V minulosti tiež Uhler vyhlásil, že konzorcium, ktoré stavia diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7, sa snaží robiť ekonomickú optimalizáciu a chce šetriť na úkor kvality. „Znamená to, že napríklad štyristometrový úsek cesty nebude na pilótach a bude na násype, ktorý bude obohnaný sedem až desať metrov vysokou betónovou stenou,“ spomenul Uhler pred médiami. Hovoril tiež, že mestská časť Bratislava – Jarovce nesúhlasí s tým, aby diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 stavali tak, že skrátia cyklochodník, ktorý mal viesť do bratislavských Rusoviec.
Tlačové oddelenie Obchvatu nula, konzorcia, ktoré stavia diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7, začiatkom júna pre agentúru SITA uviedlo, že výsledky skúšok preukázali, že podzemná ani povrchová voda nie sú pre výstavbu projektu diaľnice D4 a rýchlostnú cestu R7 znečistené. „V rámci projektu sme zaviedli Plán environmentálneho monitoringu, na základe ktorého počas výstavby sledujeme zložky životného prostredia vrátane povrchovej a podzemnej vody,“ uviedli vo svojom stanovisku.