Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) očakáva, že väčšina cestných dopravcov v mýtnom systéme od nového roka iba prejde od spoločnosti SkyToll, a. s., k sesterskému ITIS Holdingu.
Zákazníci v zajatí SkyTollu-u
Ten je totiž jednou z firiem, ktoré na Slovensku požiadali o licenciu na poskytovanie Európskej služby elektronického výberu mýta (EETS).
„Ostatné si zrejme budú postupne zvyšovať trhový podiel, ale minimálne na začiatku bude ich úloha oproti ITIS-u, resp. SkyToll-u bezvýznamná,“ uviedol predseda UNAS Stanislav Skala. „Nové mýto majú teda kontrolovať brány od SkyToll-u, modul EETS tiež od SkyToll-u a väčšina zákazníkov zostane v rukách SkyToll-u,“ podotkol.
Výber mýta bude pokračovať aj od začiatku budúceho roka, ubezpečujú diaľničiari
UNAS v stanovisku vyzval štátne orgány, napríklad, Úrad pre verejné obstarávanie a Protimonopolný úrad SR, aby začali okamžite konať voči Ministerstvu dopravy a výstavby SR a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Peniaze z mýta skončia u oligarchov
„Opäť sa blíži to, čo sme mali v predchádzajúcom výberovom konaní v roku 2009 a nebudú sa peniaze vracať na opravu ciest, ale skôr oligarchom a zaplatia to dopravcovia,“ myslí si Skala.
Matovičovo ministerstvo sa nevzdáva, a napriek odmietnutiu opäť žiada NDS, aby previedla mýto na štát
Podľa prezentácie NDS o poskytovanie EETS na Slovensku požiadali českí prevádzkovatelia EuroWag a ITIS Holding (jeho súčasťou sú prevádzkovatelia mýtnych systémov v Česku a SR CzechToll a SkyToll), ako aj taliansky Telepass, nemeckí Toll4Europe a Tolltickets aj francúzsky TotalEnergies.