Slovenský vodohospodársky podnik nedostal vo verejnom obstarávaní na krátkodobý nájom plavidla žiadnu ponuku.
Slovenský vodohospodársky podnik, š. p., (SVP) si nemôže prenajať plavidlo na prevádzku kompy Vojka – Kyselica. Vo verejnom obstarávaní nedostal žiadnu ponuku. Plavidlo si chcel prenajať na dvanásť mesiacov za 144 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (172,8 tis. eur s DPH) s tým, že bude slúžiť na prepravu osôb a motorových vozidiel na prievoze cez Prívodný kanál Vodného diela Gabčíkovo (VDG).
Lehota na predkladanie ponúk uplynula 21. augusta, o zákazku však nemal nikto záujem, vodohospodári preto obstarávanie zrušili. „Vzhľadom k tomu, že v lehote na predkladanie ponúk nebola doručená žiadna ponuka, verejný obstarávateľ ruší verejné obstarávanie zákazky s názvom Nájom plavidla,“ informoval generálny riaditeľ SVP Stanislav Gáborík v rozhodnutí o zrušení obstarávania.
Prevádzkovať kompu mali začať do konca augusta
SVP začiatkom augusta oznámil, že vyhlásenie obstarávania na nájom plavidla je ďalším krokom Ministerstva životného prostredia SR v úsilí zrušiť nevýhodnú zmluvu medzi Vodohospodárskou výstavbou, š. p., a spoločnosťou Ponton City, a. s., o prevádzke kompy Vojka – Kyselica. Doterajšie úsilie podľa vodohospodárov narážalo na podmienky zmluvy, ktorú bývalé vedenie Vodohospodárskej výstavby na čele s Ladislavom Lazárom uzatvorilo jednoznačne v prospech súkromnej spoločnosti.
SVP ako jediný uchádzač získal zákazku Vodohospodárskej výstavby na prevádzku kompy Vojka – Kyselica na päť rokov za 8,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (9,96 mil. eur vrátane DPH). Zmluvu o poskytovaní služieb uzatvorili 24. januára a po zverejnení nadobudla účinnosť 1. februára tohto roka. Podmienkou však je, že SVP musí začať prevádzkovať kompu najneskôr do konca augusta.
Vyhlásili nový tender na rekonštrukciu plavidla
SVP v čase tendra na prevádzku kompy ako jediný uchádzač vyhlásil zároveň súťaž na opravu svojej kompy. Do prvej sa žiaden súťažiaci nezapojil, do druhej sa prihlásil jeden, no nepredložil potrebnú dokumentáciu. Oba tendre napadla spoločnosť Slovenská plavba a prístavy (SPaP) – Lodenica, s. r. o., (najväčšia lodenica na Slovensku), ale ani do jedného sa nezapojila.
Práve táto spoločnosť vyrobila loď, ktorú vlastní a prevádzkuje Ponton City. Konateľ SPaP – Lodenica Vladimír Mravčák je zároveň predsedom predstavenstva Ponton City. SVP v júli vyhlásil nový tender na rekonštrukciu plavidla Kyselica, lehota na predkladanie ponúk je 27. augusta.
Prievoznú loď chcú kúpiť cez novú súťaž
Podnik vyhlásil aj súťaž na kúpu lode. V marci uzavrel zmluvu na nákup plavidla s firmou Rtech Slovakia za 970 tis. eur bez DPH, v júni však zmluvu ukončili dohodou. „Po skončení obstarávania sa bývalý konateľ víťaznej spoločnosti ohradil, že firmu do súťaže neprihlásil. Následný audit ministerstva životného prostredia preukázal, že v čase podania prihlášok neboli zmeny v štruktúre víťaznej spoločnosti verejne dostupné – neboli zapísané v obchodnom registri,“ uviedol hovorca SVP Pavel Machava.
SVP vyhlásil novú súťaž na kúpu prievoznej lode v júni, s jej dodaním za šesť mesiacov, lehotu na predkladanie ponúk predĺžil zo 17. augusta na 24. septembra.