Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v rámci verejného obstarávania na dokončenie úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové ukončila posudzovanie predložených žiadostí stavebných spoločností o účasť v súťaži.
Predstavia technické riešenia
K súťažnému dialógu vyzve tri združenia v zložení – Metrostav DS, a. s., a Metrostav, a. s., (Česko), Strabag, s. r. o., Doprastav, a. s., Váhostav – SK, a. s., a TuCon, a. s., a Skanska SK, a. s., Skanska, a. s. (Česko) a Skanska S. A. (Poľsko). Ako v utorok informovala NDS, žiadosť o účasť v súťaži predložilo aj konzorcium spoločností Ferrovial Agromán Slovakia, s. r. o., a Budimex S. A. (Poľsko), ale to vylúčila z dôvodu nepredloženia požadovaných dokladov, pričom voči vylúčeniu nepodali námietku.
„V predložených žiadostiach o kvalifikáciu sa hodnotili referencie a ekonomická kondícia,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. „Vybrané spoločnosti predstavia v súťažnom dialógu konkrétne technické riešenia na dostavbu diaľničného úseku a po ukončení súťažného dialógu budú vyzvané na predloženie konečných ponúk, zahŕňajúcich aj cenu,“ priblížila.
Historicky najotvorenejšia súťaž
Predpokladaná hodnota zákazky stavebnej časti je 260,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty a lehota výstavby by nemala byť dlhšia ako 36 mesiacov. „Ambíciou je ukončiť súťaž a podpísať zmluvu o dielo do konca roka 2020 a motoristom odovzdať dlho očakávaný úsek diaľnice do užívania najneskôr do konca roka 2023,“ poznamenala hovorkyňa.
NDS tvrdí, že historicky ide o jej najotvorenejšiu súťaž, ktorej prípravu realizovala maximálne transparentne. Pred vyhlásením súťaže opakovane konzultovala návrh súťažných podkladov s odbornou verejnosťou v rámci prípravných trhových konzultácií, následne všetky relevantné návrhy zapracovala do súťažných podkladov. „Projekt posúdil Útvar hodnoty za peniaze Ministerstva financií SR, inštitút INEKO, súťažné podklady boli taktiež predmetom ex ante kontroly zo strany Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO),“ dodala Žgravčáková. Národná diaľničná spoločnosť zapracovala do súťažných podkladov všetky návrhy a pripomienky ÚVO. Tendrovú dokumentáciu odsúhlasilo aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR.