Vlak na trati Záhorská Ves – Zohor – Plavecké Podhradie v aktuálnej sezóne previezol od apríla do júna 3 873 cestujúcich a 384 bicyklov.
Turistický cyklovlak Záhoráčik od začiatku svojej prevádzky v minulom roku previezol celkovo zhruba trinásťtisíc cestujúcich a tisícpäťsto bicyklov. V aktuálnej sezóne (od 28. apríla do 14. októbra 2018) vlak prepravil v apríli až júni 3 873 ľudí a 384 bicyklov.
Vlani vypravených 242 spojov na železničnej trati Záhorská Ves – Zohor – Plavecké Podhradie využilo spolu vyše deväťtisíc osôb a cyklovozeň odviezol 1 094 bicyklov, čo bolo v priemere 155 osôb a 21 bicyklov na deň. Ako informoval Bratislavský samosprávny kraj (BSK), minulý rok bola kapacita miest na sedenie prekročená sedemkrát a kapacita vozňa bola naplnená trinásťkrát. Prevádzku vlaku Záhoráčik na objednávku Bratislavského kraja zabezpečuje Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK).
Cieľom je zatraktívniť a priblížiť Záhorie turistom
„Záhoráčik už druhú sezónu premáva na trati Záhorská Ves – Zohor – Plavecké Podhradie počas víkendov a sviatkov trikrát denne. Jeho cieľom je zatraktívnenie a priblíženie Záhoria domácim aj zahraničným turistom,“ povedal predseda BSK Juraj Droba. Cesta vlakom je podľa neho príťažlivá pre rodiny s deťmi, milovníkov železnice, partie peších turistov, ktorí preferujú verejnú dopravu, aj pre cykloturistov.
Vyhľadávané dopravné spojenie na potulkách regiónom
„Práve pre turistov sa Záhoráčik stal vyhľadávaným dopravným spojením na potulkách Záhorím, či pri spoznávaní severozápadných svahov Malých Karpát a dolnozáhorských lesov prostredníctvom cyklistickej a turistickej trasy z Kuchyne na Zochovu chatu, kde ide o zokruhovanie obcí Záhoria s obcami v okrese Malacky a Pezinok,“ priblížila hovorkyňa BSK Lucia Forman. Ako dodala, zaujímavá je aj medzinárodná cyklotrasa Eurovelo 13 pre rakúskych cykloturistov, ako aj diaľkových z Českej republiky, Maďarska či Nemecka.
Na všetky lístky v integrovanej doprave
Vlak Záhoráčik premáva trikrát denne cez víkendy a dní pracovného pokoja zo Záhorskej Vsi cez Zohor do Plaveckého Podhradia a späť s prípojmi z Bratislavy aj do nej. V motorovej súprave je 88 miest na sedenie a cyklovozeň má kapacitu dvadsať bicyklov. Cestujúci môžu využívať vlak na všetky cestovné lístky platné v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK) a Bratislava Card City & Region s výnimkou lístku pre bicykel, pri ktorom platí cenník ZSSK.
S integrovaným lístkom môžu cestujúci ľubovoľne prestupovať podľa jeho časovej a územnej platnosti u všetkých zapojených dopravcov na regionálne vlaky ZSSK a RegioJet, prímestské autobusy Slovak Lines či mestskú dopravu v Bratislave.
Kraj chce v projekte pokračovať aj budúci rok
Projekt je výsledkom spolupráce Železničnej spoločnosti Slovensko a Bratislavského samosprávneho kraja. Jeho cieľom je podporiť rozvoj cestovného ruchu v záhorskom regióne. Osobnú dopravu na železničnej trati Zohor – Plavecké Podhradie v roku 2003 zastavili, no už druhý rok po sebe funguje vo forme sezónnej prevádzky. Projekt financuje Bratislavský samosprávny kraj a plánuje v ňom pokračovať aj v roku 2019.