Tatranské električky a zubačky každoročne počas leta prepravia vyše milióna ľudí, jazdiť bude aj historická Kométa

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Električka Kométa
Tatranská historická električka Kométa na trati Tatranských elektrických železníc. Foto: archívne, SITA/Radoslav Maťaš
Tento článok pre vás načítala AI.

Tatranské električky a zubačky prepravili počas posledných dvoch rokov okolo 1,4 milióna cestujúcich v období do začiatku júna do konca augusta každý rok.

Podľa hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Dominika Drevického patria práve letné mesiace v Tatrách medzi najobľúbenejšie.

Vlani zmodernizovali 15 električiek

Aj preto tam bolo nedeľňajšie otvorenie letnej turistickej sezóny spojené s jazdou historickou električkou z Popradu do Starého Smokovca, Tatranskej Lomnice či na Štrbské Pleso.

Sezónu v nedeľu otvorili v Tatranskej Lomnici, návštevníkov a turistov tam odviezli spomínané električky. Podujatie organizovalo občianske združenie Tatranské historické električky v spolupráci s Oblastnou organizáciou cestovného ruchu Vysoké Tatry.

„V roku 2021 sme na trate Tatranských elektrických železníc a Ozubnicovej železnice nasadili päť nových hybridných ozubnicových jednotiek. Vlani prešlo celkovou modernizáciou aj 15 elektrických jednotiek. Všetky tieto vozidlá spája jednotný dizajn inšpirovaný horolezeckou tradíciou a majestátnymi štítmi Vysokých Tatier,“ pripomenul stav súčasných električiek a zubačiek Drevický.

Kométa vyrazí až cez prázdniny

Na tatranské trate vyrazila podľa ZSSK historická električka Trojča s cyklovozňom a motorový rušeň TU-čko s krytým vozňom z roku 1911, a vyhliadkovým vozňom z roku 1908 zo súpravy legendárnej električky Kométy.

„Elektrické jednotky EMU 89.0, prezývané Trojča, brázdili tatranské koľaje od roku 1969 viac ako 35 rokov. V roku 2018 jednu z nich odkúpilo od ZSSK občianske združenie Tatranské historické električky a vdýchlo jej nový život,“ uviedol hovorca železničnej spoločnosti.

Električka Kométa, ktorá je najvzácnejším exponátom združenia, začne so svojou súpravou historických vozňov prepravovať cestujúcich až cez prázdniny v rámci pravidelných víkendových jázd. Podrobuje sa totiž náročnej oprave druhej prevodovky.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Dominik Drevický
Firmy a inštitúcie ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko