Tatranské električky a zubačky každoročne počas leta prepravia vyše milióna ľudí, jazdiť bude aj historická Kométa

Sezónu v nedeľu otvorili v Tatranskej Lomnici, návštevníkov a turistov tam odviezli historické električky.
Električka Kométa
Tatranská historická električka Kométa na trati Tatranských elektrických železníc. Foto: archívne, SITA/Radoslav Maťaš

Tatranské električky a zubačky prepravili počas posledných dvoch rokov okolo 1,4 milióna cestujúcich v období do začiatku júna do konca augusta každý rok.

Podľa hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Dominika Drevického patria práve letné mesiace v Tatrách medzi najobľúbenejšie.

Vlani zmodernizovali 15 električiek

Aj preto tam bolo nedeľňajšie otvorenie letnej turistickej sezóny spojené s jazdou historickou električkou z Popradu do Starého Smokovca, Tatranskej Lomnice či na Štrbské Pleso.

Sezónu v nedeľu otvorili v Tatranskej Lomnici, návštevníkov a turistov tam odviezli spomínané električky. Podujatie organizovalo občianske združenie Tatranské historické električky v spolupráci s Oblastnou organizáciou cestovného ruchu Vysoké Tatry.

„V roku 2021 sme na trate Tatranských elektrických železníc a Ozubnicovej železnice nasadili päť nových hybridných ozubnicových jednotiek. Vlani prešlo celkovou modernizáciou aj 15 elektrických jednotiek. Všetky tieto vozidlá spája jednotný dizajn inšpirovaný horolezeckou tradíciou a majestátnymi štítmi Vysokých Tatier,“ pripomenul stav súčasných električiek a zubačiek Drevický.

Kométa vyrazí až cez prázdniny

Na tatranské trate vyrazila podľa ZSSK historická električka Trojča s cyklovozňom a motorový rušeň TU-čko s krytým vozňom z roku 1911, a vyhliadkovým vozňom z roku 1908 zo súpravy legendárnej električky Kométy.

„Elektrické jednotky EMU 89.0, prezývané Trojča, brázdili tatranské koľaje od roku 1969 viac ako 35 rokov. V roku 2018 jednu z nich odkúpilo od ZSSK občianske združenie Tatranské historické električky a vdýchlo jej nový život,“ uviedol hovorca železničnej spoločnosti.

Električka Kométa, ktorá je najvzácnejším exponátom združenia, začne so svojou súpravou historických vozňov prepravovať cestujúcich až cez prázdniny v rámci pravidelných víkendových jázd. Podrobuje sa totiž náročnej oprave druhej prevodovky.

Viac k osobe: Dominik Drevický
Firmy a inštitúcie: ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko