Tatranské električky a zubačky prepravili počas posledných dvoch rokov okolo 1,4 milióna cestujúcich v období do začiatku júna do konca augusta každý rok.
Podľa hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Dominika Drevického patria práve letné mesiace v Tatrách medzi najobľúbenejšie.
Vlani zmodernizovali 15 električiek
Aj preto tam bolo nedeľňajšie otvorenie letnej turistickej sezóny spojené s jazdou historickou električkou z Popradu do Starého Smokovca, Tatranskej Lomnice či na Štrbské Pleso.
Sezónu v nedeľu otvorili v Tatranskej Lomnici, návštevníkov a turistov tam odviezli spomínané električky. Podujatie organizovalo občianske združenie Tatranské historické električky v spolupráci s Oblastnou organizáciou cestovného ruchu Vysoké Tatry.
Beliansky expres opäť vyrazí na trať. Cez víkendy bude jazdiť z Popradu do Poľska
„V roku 2021 sme na trate Tatranských elektrických železníc a Ozubnicovej železnice nasadili päť nových hybridných ozubnicových jednotiek. Vlani prešlo celkovou modernizáciou aj 15 elektrických jednotiek. Všetky tieto vozidlá spája jednotný dizajn inšpirovaný horolezeckou tradíciou a majestátnymi štítmi Vysokých Tatier,“ pripomenul stav súčasných električiek a zubačiek Drevický.
Kométa vyrazí až cez prázdniny
Na tatranské trate vyrazila podľa ZSSK historická električka Trojča s cyklovozňom a motorový rušeň TU-čko s krytým vozňom z roku 1911, a vyhliadkovým vozňom z roku 1908 zo súpravy legendárnej električky Kométy.
„Elektrické jednotky EMU 89.0, prezývané Trojča, brázdili tatranské koľaje od roku 1969 viac ako 35 rokov. V roku 2018 jednu z nich odkúpilo od ZSSK občianske združenie Tatranské historické električky a vdýchlo jej nový život,“ uviedol hovorca železničnej spoločnosti.
Električka Kométa, ktorá je najvzácnejším exponátom združenia, začne so svojou súpravou historických vozňov prepravovať cestujúcich až cez prázdniny v rámci pravidelných víkendových jázd. Podrobuje sa totiž náročnej oprave druhej prevodovky.