Britský úrad pre dozor nad reklamným trhom začal prešetrovanie reklamy nízkonákladovej leteckej spoločnosti Ryanair po tom, ako dostal 1 600 sťažností na slogan naznačujúci, že spotrebitelia by sa mali „zaočkovať a cestovať“.
Trivializácia vplyvu pandémie
Podľa úradu niektorí spotrebitelia namietali, že je zavádzajúce naznačovať, že vakcína bude v populácii distribuovaná do jari a cestovné obmedzenia budú minulosťou. Iní tvrdili, že reklamu vnímajú ako trivializáciu vplyvu pandémie na spoločnosť.
Viac o téme: Koronavírus COVID-19 vakcína
Čínske letiská budú vyžadovať negatívne testy na koronavírus , bez potvrdenia na palubu nenastúpite
Británia v pondelok zintenzívnila svoj vakcinačný program a ako prvá krajina začala používať očkovaciu látku farmaceutickej firmy AstraZeneca a Oxfordskej univerzity. Nie je však jasné, ako rýchlo môže byť krajina zaočkovaná.
Zmena rezervácie bez poplatku
Letecká firma Ryanair uviedla, že reklama je z vecného hľadiska presná, keďže vo Veľkej Británii boli na používanie schválené dve vakcíny. Zároveň potvrdila, že rezervácie leteniek sa môžu meniť bez poplatku.
„Niektorí kritici sa chcú sťažovať len preto, aby si ich niekto všimol, keď je jasné, že vakcíny budú znamenať ukončenie cestovných obmedzení v polovici roku 2021,“ uviedla nízkonákladová letecká firma vo vyhlásení.