Vedenie Letiska Sliač podrobne analyzuje situáciu a spolupracuje aj s BBSK, ktoré chce využiť letisko pre podporu cestovného ruchu.
Vedenie Letiska Sliač má záujem o pravidelné letecké spojenie. V súčasnosti civilná časť sliačskeho letiska, ktoré je ako jediné na Slovensku kombinované s vojenským letiskom, funguje na medzinárodnej i vnútroštátnej nepravidelnej doprave a nákladnej doprave.
Ako v rozhovore pre agentúru SITA uviedol obchodno-ekonomický riaditeľ a člen predstavenstva Letiska Sliač, a.s. Marian Korytiak, vďaka medzinárodnému štatútu je sliačske letisko pre región pridanou hodnotou. Dopĺňa totiž jeho komplexnú dopravnú infraštruktúru.
„Máme záujem získať udržateľné pravidelné letecké spojenie s niektorým regiónom. Tu spolupracujeme aj s banskobystrickou krajskou samosprávou, ktorá tiež hľadá riešenie a využitie letiska pre podporu turistického ruchu,“ uviedol obchodno-ekonomický riaditeľ.
„Vnímanie z hľadiska veľkosti letiska, možností klientely a potrieb a vyváženie záujmu dopravcov o takéto regióny je nutné veľmi dobre posúdiť a spracovať prípravu,“ konštatoval Korytiak.
Vedenie podrobne analyzuje situáciu, ktorá je z hľadiska pravidelnej dopravy na Slovensku a v Čechách. Pravidelná letecká doprava si vyžaduje prípravu infraštruktúry, pričom jej zavedenie trvá tri až päť rokov.
Stúpa počet cestujúcich
Letisko Sliač je akciovou spoločnosťou štátu zriadenou Ministerstvom dopravy SR, ktorá pôsobí spolu s hlavnou vojenskou časťou letiska. Preto sú jeho prevádzkové hodiny obmedzené a nie nepretržité.
V roku 2018 v medzinárodnej nepravidelnej preprave prešlo cez Letisko Sliač 40 750 cestujúcich, v roku 2017 ich bolo 34 009. Podľa Korytiaka to svedčí aj o tom, že stúpa počet lietadiel s väčšou kapacitou. Počet pohybov lietadiel v tejto kategórii totiž stúpol vlani za porovnávané obdobie iba o 30 na celkových 587.
V nákladnej doprave je sliačske letisko limitované výrobou v spádovej oblasti regiónu. Lety zo Sliača sú preto hlavne získané lety, ktoré prevážajú tovar mimo krajín Európskej únie.
Letisko taktiež zohráva rozhodujúcu úlohu v realizácii transplantačného programu Rooseveltovej nemocnice v Banskej Bystrici. Rýchla a operatívna doprava umožňuje v tejto oblasti kooperáciu v rámci celej Európy a umožňuje tým zachraňovať životy.