V sieti Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) je zavedených na hlavných koľajach 104 prechodných obmedzení traťovej rýchlosti v celkovej dĺžke takmer 72 kilometrov.
Ako pre agentúru SITA potvrdila hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová, najnepriaznivejšie úseky s najväčším sústredením prechodných obmedzení traťovej rýchlosti a s negatívnym vplyvom na plnenie grafikonu vlakovej dopravy sú v pôsobnosti Oblastného riaditeľstva Zvolen.
Najproblematickejšie sú dva úseky
Ide o úseky s troma prechodnými obmedzeniami traťovej rýchlosti Hronský Beňadik – Nová Baňa v celkovej dĺžke 5 739 metrov a Lučenec – Fiľakovo v celkovej dĺžke 7 248 metrov.
Železničiari dostanú od štátu desiatky miliónov eur
„Tieto prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti je možné odstrániť len v rámci rozsiahlej investičnej činnosti. V súčasnosti prebieha spracovanie projektovej dokumentácie na rekonštrukciu obidvoch uvedených medzistaničných úsekov,“ uviedla hovorkyňa štátneho operátora železničnej infraštruktúry.
Rušňovodiči majú ich plnú podporu
Železnice plne podporujú rušňovodičov, ktorí vyjadrili nespokojnosť s kritickou situáciou v železničnom sektore, dlhodobým nedofinancovaním odvetvia, vrátane infraštruktúry, ako aj so zhoršovaním pracovných a sociálnych podmienok či nedostatkom pracovníkov v kľúčových profesiách.
Železničné trate sú v žalostnom stave, odkazujú strojvodcovia. Nespokojnosť vyjadria čiernymi stuhami na rušňoch
„Rozvoj a obnova železničnej infraštruktúry sú potrebné pre udržateľný ekonomický rozvoj slovenskej ekonomiky. Cieľom je stav železničnej infraštruktúry, ktorý umožňuje rýchlu, pravidelnú a bezpečnú prepravu osôb a spoľahlivú prepravu tovarov,“ upozornila Feik Achbergerová. Ako dodala, na to je nevyhnutné, aby boli trate v dobrom stave a konkurencieschopné, čiže dostatočne kapacitné a rýchle oproti iným druhom dopravy.