PARÍŽ 17. júna (WebNoviny.sk) – Generálny riaditeľ Boeingu Dennis Muilenburg uviedol, že jeho firma urobila chybu pri zaoberaní sa problematickým varovným systémom v pilotnej kabíne stroja 737 Max predtým, ako pri dvoch nehodách zahynulo 346 ľudí.
Sľúbil tiež transparentnosť v čase, keď sa výrobca lietadiel snaží získať opätovné povolenie na prevádzku týchto lietadiel.
Pred parížskym leteckým salónom Muilenburg novinárom povedal, že komunikácia Boeingu s regulátormi, zákazníkmi a verejnosťou „nebola konzistentná. A to je neakceptovateľné„.
Varovanie v pilotnej kabíne nefungovalo
Americký Federálny letecký úrad (FAA) obviňuje Boeing z toho, že regulátorom viac ako rok nepovedal, že ukazovateľ bezpečnosti v pilotnej kabíne nefungoval tak, ako mal.
Návrat Boeingu 737 Max sa môže oneskoriť, naznačil šéf amerického leteckého úradu
Boeing a FAA však uviedli, že varovné svetielko nebolo rozhodujúce pre letovú bezpečnosť. Nie je ale jasné, či by si haváriám dalo predísť, ak by varovanie v pilotnej kabíne riadne fungovalo.
Muilenburg vyjadril presvedčenie, že americkí a všetci zahraniční regulátori ešte ku konca tohto roka opäť povolia lety stroja Boeing 737 Max. Zaručeniu, že lietadlo Max je bezpečne „budeme venovať potrebný čas“, dodal Muilenburg.
Ospravedlnil sa rodinám obetí
Generálny riaditeľ divízie komerčných lietadiel Boeingu Kevin McAllister sa ospravedlnil rodinám obetí havárií stroja 737 Max v Indonézii a Etiópii.
Boeing ukončil aktualizáciu softvéru stroja 737 Max, leteckí regulátori však stále majú otázky
Novinárom na parížskom leteckom salóne povedal, že sú veľmi smutní zo strát na životoch pri nehode stroja spoločností Lion Air a Ethiopian Airlines.
Zdôraznil, že firma usilovne pracuje, aby sa z chyby poučila. Nevyjadril sa však k problému, kedy stroj Max bude môcť opäť lietať.