Regulácii parkovania na chodníkoch s prihliadnutím na bezpečnosť chodcov sa Bratislava venuje dlhodobo a koncepčne.
Rozširovanie zón regulovaného parkovania PAAS
Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca magistrátu Peter Bubla, v zavedených a pripravovaných zónach regulovaného parkovania PAAS je tento problém už vyriešený. „Legalizované parkovanie je navrhované iba tam, kde to šírkové pomery umožňujú,“ vysvetlil.
Hlavné mesto Slovenska spustí regulovanú parkovaciu zónu PAAS. Kedy nastane táto zmena?
Mesto kontinuálne pracuje na rozširovaní zón regulovaného parkovania PAAS spolu s mestskými časťami. „Práve regulácia je nástrojom, ako zlepšiť dostupnosť parkovania pre rezidentov aj v prípade, že ubudnú plochy napríklad na chodníkoch, kde sa síce zvyklo parkovať, ale parkovanie tam nebolo v poriadku z pohľadu platných noriem či bezpečnosti chodcov,“ poznamenal hovorca.
Rezidenti ľahšie zaparkujú
Ako dodal, aj na základe skúseností z regulácie prvých PAAS zón vedia, že systém PAAS funguje, rezidenti ľahšie zaparkujú a verejný priestor je upratanejší.
Tento týždeň sa PAAS rozšíril do ďalšej časti Petržalky, na budúci mesiac spúšťajú PAAS na Štrkovci v Ružinove a v rozširovaní chcú pokračovať. Súčasťou PAAS je aj rozširovanie siete záchytných parkovísk pre návštevníkov. „Z dlhodobého hľadiska projektovo pripravujeme väčšie riešenia vo forme veľkokapacitných parkovacích domov, kde sa aktuálne snažíme získať financovanie napríklad aj z eurofondov,“ priblížil Bubla.
Ako dodal, ide o projekty parkovacích domov na Zlatých Pieskoch, pri ZOO alebo na Janíkovom dvore, či v Petržalke na budúcej konečnej zastávke električky.