Počet cestujúcich v porovnaní s prvým polrokom minulého roka vzrástol o 18 %, alebo o 254,7 tisíca. Najväčší nárast počtu cestujúcich na tejto trase zaznamenal dopravca od apríla, keď vstúpil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.
Spoločnosť RegioJet, a. s., prepravila vo vlakoch na trati medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom v prvom polroku tohto roka 1,667 milióna cestujúcich. V porovnaní s rovnakým obdobím vlani je to viac o 18 %, resp. o 254,7 tisíca osôb.
Ako prepravca informoval, najväčší nárast počtu cestujúcich na uvedenej trase zaznamenal od apríla, keď vstúpil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK).
Jednoduchšie cestovanie do hlavného mesta
„Žltými vlakmi je odvtedy možné cestovať aj s električenkami a bežnými lístkami na MHD (na úseku Bratislava – Kvetoslavov),“ uviedol koordinátor PR a komunikácie RegioJetu Martin Žarnovický. Okrem jednoduchšieho cestovania sa podľa neho doprava mnohým aj výrazne zlacnila. Vlaky spoločnosti sa na území Bratislavy stali vlastne ďalším prostriedkom MHD a akousi náhradou za chýbajúcu električku vo východnej časti mesta.
Ušetriť možno aj viac ako pol hodinu
Pri ceste do hlavného mesta je tak možné ušetriť aj viac ako pol hodinu. Jazda vlakom z Podunajských Biskupíc a Vrakune do centra mesta trvá zhruba pätnásť minút. „Na ponuku rýchlych spojení RegioJetu do centra stihol zareagovať už aj Dopravný podnik Bratislava, ktorý v spolupráci s Bratislavskou integrovanou dopravou (koordinátor IDS BK) začal obyvateľov dotknutých mestských častí privážať autobusmi z okolia na najbližšiu železničnú stanicu, kde môžu pohodlne prestúpiť na vlaky RegioJet linky S70 do centra mesta,“ uviedol Žarnovický.
Vlaky jazdia v špičke trikrát za hodinu
RegioJet v spolupráci s Ministerstvom dopravy a výstavby SR počas roka navýšil počet spojov na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno v poobedňajšej špičke. Vlaky odvtedy premávajú ráno aj popoludní pravidelne trikrát za hodinu. Na najvyťaženejší ranný vlak s odchodom o 6:15 z Dunajskej Stredy do Bratislavy začal dopravca nasadzovať veľkokapacitnú súpravu zloženú z troch jednotiek typu Talent, ktorá môže do hlavného mesta naraz priviezť 939 cestujúcich.
Posilniť vlaky chcú aj v druhej polovici roka
„RegioJet by chcel rovnako pokračovať v posilňovaní vlakov aj v druhej polovici roka 2018 a vedie preto rokovania s objednávateľom dopravných výkonov, ministerstvom dopravy a výstavby. Ďalší výrazný nárast očakáva RegioJet v súvislosti s výstavbou D4 a R7, počas ktorej sa dopravná situácia na južnom Slovensku a v hlavnom meste ešte viac zhorší,“ priblížil Žarnovický.