Líniové riadenie dopravy na časti diaľničného obchvatu D1 v Bratislave využívajú vodiči už dva týždne.
Primátor Bratislavy Matúš Vallo sa pri jeho spustení vyjadril, že negatíva maximálnej rýchlosti 130 kilometrov za hodinu vo vnútromestskom priestore z pohľadu emisií, hluku a bezpečnosti prevažujú nad možnými benefitmi pre tranzitujúcu dopravu.
Vytvorenie pracovnej skupiny
„Som presvedčený, že tieto zmeny treba vyhodnocovať priebežne. Preto som sa stretol so zástupcami Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) a Ministerstva dopravy a výstavby SR a dohodli sme sa na vytvorení spoločnej pracovnej skupiny, ktorá bude posudzovať možnosti zníženia rýchlosti na danom diaľničnom úseku na základe vyhodnotenia dát z prevádzky, a to najmä počas nočných hodín,“ uviedol na sociálnej sieti.
Diaľničiari predstavili líniové riadenie na obchvate Bratislavy, vodiči pôjdu rýchlejšie
Primátor pripomenul, že po obchvate D1 premávajú aj vozidlá mestskej hromadnej dopravy (MHD), ktoré jazdia spravidla nižšou rýchlosťou. Zatiaľ môžu naďalej využívať obchvat vďaka výnimke, ktorá platí do augusta 2022.
Mimoriadna hluková záťaž
„Som rád, že NDS aj ministerstvo zastávajú rovnaký názor ako mesto, že prístup MHD na obchvat musí byť trvalo zachovaný, nakoľko vylúčenie MHD z obchvatu by znamenalo obrovské časové straty pre cestujúcich a pre niektoré linky neexistuje logická alternatíva,“ poznamenal.
Primátor Vallo má výhrady voči 130-tke na obchvate Bratislavy, negatíva prevažujú nad možnými benefitmi
Ako dodal, mesto podporuje snahy ministerstva a NDS o rozšírenie siete protihlukových zábran pozdĺž niektorých diaľničných úsekov v Bratislave, ktoré predstavujú mimoriadnu hlukovú záťaž pre obyvateľov hlavného mesta.