Predĺženie ružinovskej električkovej radiály v Bratislave je v príprave, termín je však otázny

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Električka, Dopravný podnik Bratislava
Foto: ilustračné, SITA/Milan Illík
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
  • Chapters
  • descriptions off, selected
  • captions and subtitles off, selected
    Reklama
    Tento článok pre vás načítala AI.

    Projekt Predĺženie Ružinovskej električkovej radiály po TIOP Ružinov v Bratislave je aktuálne v procese prípravy. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca magistrátu Peter Bubla.

    „Aktuálne sa pripravujú súťažné podklady pre výber zhotoviteľa projektovej dokumentácie (EIA, DUR, DSP). Následne po dokončení projektovej dokumentácie a získaní potrebných povolení by sa mala začať výstavba,“ poznamenal hovorca.

    Predpokladaná suma predĺženie radiály

    Predpokladať termín výstavby podľa neho, vzhľadom na všetky potrebné predchádzajúce procesy, nie je v súčasnosti možné. Celková predpokladaná suma za predĺženie Ružinovskej radiály po TIOP Ružinov je takmer 47 miliónov eur a táto vychádza z materiálu technicko-ekonomickej štúdie.

    V jej zmysle má byť dĺžka nového úseku 995 metrov. Budúca električková trať v Ružinove sa má končiť slučkovým obratiskom, avšak výhľadovo s prepojením až po letisko M. R. Štefánika. Vedenie trasy predĺženia električkovej trate navrhujú od existujúceho obratiska ružinovskej radiály, ďalej estakádou ponad Vrakunskú cestu, dvojkoľajnú železničnú trať Bratislava-Nové mesto – Bratislava ÚNS a ponad jednokoľajnú železničnú trať Bratislava-Nové mesto – Komárno.

    Potreba zvýšenia dostupnosti

    Trať má ďalej viesť popri predajni Hornbach, popri trati ŽSR až k TIOP Ružinov, kde v budúcnosti vznikne železničná stanica Ružinov. Trasovanie novej električkovej trate zohľadňuje možné cestné prepojenie Ružinovskej ulice a Galvaniho ulice. Prvá etapa rieši potrebu zvýšenia dostupnosti a prepojenosť katastrálneho územia mestskej časti Ružinov smerom do obchodných centier.

    „Vybudovaním trate sa zároveň zvýši bezpečnosť chodcov v nadväznosti na aktuálne nevhodné prechody cez existujúcu železničnú trať,“ uvádza magistrát. Podľa starostu Ružinova Martina Chrena ide o jeden z najvýznamnejších dopravných projektov mestskej časti.

    Úspešné zapojenie eurofondov

    „Ružinovská električková trať by tak o pár rokov mala pokračovať od súčasnej konečnej zastávky Astronomická ďalej – ponad železnicu a prudko doľava, s konečnou oproti parkovisku Súhvezdná, kde dnes končí autobus 39,“ priblížil starosta. Na Súhvezdnej mestská časť pripravuje projekt garážového domu s parkovaním pre autobusy, ale aj automobily.

    V prípade úspešného zapojenia eurofondov by tu podľa starostu mohla pribudnúť aj požičovňa bicyklov, priamo na nosnej cyklotrase z konca Ružinova až do centra mesta.

    Pre obyvateľov, ktorí sem denne prichádzajú z juhovýchodného smeru, napríklad od Šamorína, by tu tak mohlo vzniknúť pohodlné prestupné miesto, z ktorého môžu ďalej pokračovať električkou, autobusom, alebo na bicykli a odbremeniť tak parkovacie miesta v Ružinove.

    Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
    Viac k osobe: Martin ChrenPeter Bubla