Cestovná kancelária Pelikán zaznamenala až 94-percentný medziročný nárast predaja leteniek.
Na prvý prezidentský volebný víkend si kúpilo spiatočnú letenku zo zahraničia do Bratislavy alebo Viedne až o 94 percent viac ľudí ako v rovnakom časovom období roka 2018.
Vyplýva to zo štatistík cestovnej kancelárie Pelikán, ktorá sa zameriava na predaj leteniek.
„Viac než 90-percentný nárast obojsmerných letov zo zahraničia do Bratislavy a Viedne je naozaj nevídaný a iné vysvetlenie neexistuje,“ uviedol PR manažér cestovnej kancelárie Pelikán Jozef Rybár. V prezidentských voľbách sa totiž nedá voliť zo zahraničia.

Z Európy, ale aj USA či Hongkongu
Najfrekventovanejšími zahraničnými destináciami, z ktorých sa na volebný víkend do Bratislavy a Viedne lietalo na otočku najčastejšie, boli Švajčiarsko, Španielsko, Spojené kráľovstvo, Holandsko a Francúzsko.
Medzi destináciami, ktoré ovplyvnili spomínaný medziročný nárast predaja leteniek, sa objavili i Spojené štáty americké či dokonca Hongkong, z ktorých môžu byť letenky na presné obdobie pomerne drahé.
„V extrémnych prípadoch, kedy si ľudia letenky kupujú na poslednú chvíľu, sa môžeme rozprávať o sumách v stovkách eur či niekoľkých tisícoch,“ uzavrel Rybár.
