Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) pridáva trinásť vlakov navyše, od pondelka 9. januára osem a od 16. januára ďalších päť vlakov.
Zavedenie ďalších spojov zdôvodnila komunikáciou so samosprávami a vyhodnotením reálnej prevádzky nového cestovného poriadku.
Predpokladaný rekord sa zvýši
Ako národný osobný dopravca vo štvrtok informoval, sprevádzkuje niektoré vlaky, ktoré boli v grafikone doteraz označené ako „ide odo dňa vyhlásenia“.
Na traťovom úseku Senec – Bratislava-Nové Mesto pribudne od 9. januára osem vlakov, na linkách Margecany – Nálepkovo a Nálepkovo – Dobšinská Ľadová Jaskyňa pôjdu od 16. januára po dva vlaky navyše a na úseku Lipany – Prešov bude tiež od 16. januára jazdiť jeden ďalší vlak.
Železnice mimoriadne menia grafikon, dôvodom sú výluky pre rozsiahle rekonštrukcie tratí
Predpokladaný rekordný počet takmer 39 miliónov najazdených vlakokilometrov v tomto roku sa tak podľa železničiarov ešte zvýši.
Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Roman Koreň v súvislosti s posilnením vlakov povedal, že Ministerstvo dopravy SR po intenzívnej diskusii prijalo časť ich pripomienok k novému grafikonu, ktoré potvrdili prvé týždne od jeho zavedenia vlani v decembri.
Obsadenosť budú sledovať
„Viem, že nájsť peniaze na ďalšie vlaky nebolo vôbec ľahké. Nový ranný vlak na trati Lipany – Prešov poteší stovky cestujúcich. A verím, že do istej miery budú spokojné aj regionálne samosprávy, ktoré dosiahli posilnenie vlakov v okolí Bratislavy a Hnileckej doliny,“ uviedol Koreň s tým, že obsadenosť vlakov budú pozorne sledovať.
ZSSK zároveň posilní, resp. zvýši kapacitu piatich vybraných vlakov o jeden až dva vozne podľa prevádzkových možností. Tri rýchliky na linke Bratislava – Žilina a jeden regionálny expres na trati Humenné – Košice budú mať o jeden vozeň viac.
Železnice chcú dokončiť modernizáciu úsekov a stavbu osobného terminálu v Trebišove, plánujú aj prepojiť trate krajín V4
Osobný vlak na linke Malacky – Bratislava bude od 9. januára radený zo šiestich vozňov s prepravnou kapacitou päťsto miest na sedenie.
Tlak na technické možnosti
„Správne vyťažený vlak je najekologickejším spôsobom dopravy. Tento rok sa aj vďaka januárovému posilneniu priblížime k predkoronovým úrovniam prepravených cestujúcich,“ očakáva šéf ZSSK.
Priznal, že väčší počet najazdených kilometrov a vypravených vlakov výrazne tlačí aj na technické možnosti ich vozového parku a železničnej infraštruktúry vôbec.
„Dlhodobo s akcionárom preto vážne diskutujeme o veľkých investíciách aj v tomto smere,“ dodal Koreň.