Parkovacia politika je dnes nevyhnutnosť, avšak jej úspešnosť závisí od nastavených detailov. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol dopravný analytik Jozef Drahovský.
Odignorovaný návrh
„Už v začiatku som navrhoval, aby bol systém parkovania v Bratislave nastavený tak, že okrem klasickej platby za parkovanie umožní zahlásiť začiatok a koniec parkovania, ktorý bude účtovaný v minútach a sekundách,“ skonštatoval.
Užívateľom, ktorí zaplatili zálohu za mesačné parkovanie, by tak prišiel daňový doklad na konci mesiaca, čo by bolo podľa neho vhodné pre donáškové a ďalšie služby, prípadne skorší návrat k vozidlu.
Dopravný analytik: Hlavný architekt Bratislavy zaspal dobu, jeho chybou po revolúcii ustala výstavba električkovej infraštruktúry (rozhovor)
„Taktiež bol odignorovaný návrh umožniť parkovanie aj na nevyznačených miestach, ale v súlade s predpismi, za mierne zvýšený poplatok, ktorý by motivoval parkovať prednostne na vyznačených miestach,“ dodal Drahovský.
Radikálne zníženie parkovacích kapacít
Podľa analytika teraz najmä na sídliskách prichádza k radikálnemu zníženiu parkovacích kapacít, ktoré chýbajú najmä v noci. Na druhej strane, takéto konanie podľa neho výrazne zvyšuje príjem mesta z pokút.
Od budúceho týždňa začína Bratislava s modernizáciou vozovky na Trnavskej ceste, niektoré práce sa budú realizovať iba v noci
„Mesto publikovalo tržby za predaj parkovacích lístkov, pričom na základe doterajších nákladov tvrdí, že je zatiaľ v strate. Opomenulo však uviesť, koľko vybralo na pokutách, ktoré sú tiež príjmom mesta,“ doplnil.