Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pridala nový bezpečnostný prvok na zaistenie vyššej ochrany dlhodobého pracoviska, teda miesta, kde sa opravuje diaľničná vozovka či vymieňa mostný záver dlhšie ako 24 hodín. Predchádzali tomu viaceré kolízie s vozidlami počas prác na diaľniciach.
Séria betónových zvodidiel
NDS vo štvrtok informovala, že pracovníkov po novom ochraňuje pred nárazom a zranením séria betónových zvodidiel. Nahrádzajú tak pôvodnú ochranu pracoviska krycím vozidlom so šípkou. Diaľničiari za posledné tri mesiace zaznamenali sedemkrát náraz vozidla do zabezpečovacieho auta alebo Diaľničnej patroly.
„Betónové zvodidlo zabráni vniknutiu cudzieho vozidla do priestorov pracoviska a naše ťažké vozidlo či už s alebo bez vodiča tak nie je potrebné na pracovisku a môže vykonávať činnosť na inom mieste,“ uviedol prevádzkový riaditeľ NDS Rastislav Droppa.
Radary na zobrazenie skutočnej rýchlosti
Zároveň sa znížia náklady na prípadné opravy či nákup nových krycích vozidiel a podľa diaľničiarov pozitívny efekt bude badateľný aj pri amortizácii jej vozidiel. Betónové zvodidlá sa uložia na miesto pred začiatkom prác a po ich ukončení sa z miesta odstránia. Doplnkovým bezpečnostným prvkom je aj používanie radarov so zobrazením skutočnej jazdnej rýchlosti.
Analytici vyhodnotili projekt úseku diaľnice D1 Turany - Hubová, pozornosť vzbudili dvojnásobné náklady na tunely
„Pracovisko na diaľnici a rýchlostnej ceste, kde sa vymieňa asfaltový koberec alebo opravuje most, je zabezpečené viac ako desiatkou dopravných značiek upozorňujúcich na zníženie rýchlosti, preradenie do správneho jazdného pruhu, zníženie rýchlosti a pred pracovisko sa umiestňujú výstražné smerovacie dosky či bezpečnostné prahy,“ priblížila NDS.
Vodiči, pripravte sa na víkendové dopravné obmedzenia na diaľnici D2. NDS tam bude opravovať vozovku
Doplnením sú po novom betónové zvodidlá umiestnené šikmo cez jazdný pruh, v ktorom sa vykonáva údržba a oprava. Opravy vozoviek budú v najbližších mesiacoch na úsekoch malackej D2, trnavskej, považskej a liptovskej D1 či košickej R4. Diaľnčiari na ôsmich mostoch vymenia mostné závery a na štyroch mostoch vynovia zábradlie, opravené odvodnenie či sanované rímsy.