Najdlhšia estakáda a viacero mostov, práce na R2 Kriváň - Mýtna stále pokračujú (video)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
NDS, R2 Kriváň – Mýtna, estakáda
Výstavba estakády na úseku R2 Kriváň - Mýtna. Foto: www.facebook.com

Výstavba úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna v dĺžke vyše deväť kilometrov pokračuje na všetkých mostoch vrátane budúcej najdlhšej estakády Slovenska.

Kedy sa práce ukončia?

Pre ďalší postup výstavby mostov bolo dôležité zrealizovať preložku cesty prvej triedy I/16. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) o tom informovala v pondelok s tým, že tento míľnik majú za sebou, pričom doprava je vedená po preloženej a upravenej ceste I/16.

Mostní experti majú odteraz lepší prístup k miestu, kde sa pripravujú na položenie základov ďalšieho z mostov. NDS neinformovala, kedy bude úsek R2 Kriváň – Mýtna dokončený. Stavebné práce, trvajúce skoro tri roky, mali byť pôvodne hotové do jari budúceho roka, po uzavretí posledného dodatku k zmluve sa môžu predĺžiť do roku 2025.

Výstavba napreduje

„Rovnako napreduje aj výstavba budúcej najdlhšej estakády Slovenska s dĺžkou vyše štyroch kilometrov. Tento most je stavebne rozdelený do dvoch celkov, pričom pri oboch je špeciálne zakladanie už takmer hotové,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Na prvej časti estakády je vysunutých šesť z trinástich segmentov, zo siedmeho segmentu je zabetónovaná spodná doska a steny nosnej konštrukcie, práce momentálne pokračujú na armovaní hornej dosky konštrukcie.

Údolie estakád podľa diaľničiarov pozostáva z viacerých mostov, práce pokračujú na všetkých rozostavaných. „Viac než 1,6-kilometrový most na konci úseku, v extraviláne obcí Mýtna a Píla má takisto hotovú väčšinu špeciálneho zakladania. Prebiehajú tu práce na spodnej stavbe a priečnikoch a takisto na nosných konštrukciách,“ dodala Žgravčáková. Táto estakáda sa podľa nej realizuje metódou výsuvnej skruže, na ľavom moste je zabetónovaných desať etáp a na pravom moste päť.

Cena a čas výstavby

Úsek R2 Kriváň – Mýtna je vo výstavbe od marca 2020, stavebné práce mali pôvodne trvať štyri roky, teda 1 460 dní, do marca 2024. Tento termín už nebude dodržaný, keďže podľa najnovšieho dodatku k zmluve o dielo z decembra minulého roka je lehota výstavby predĺžená na 1 752 dní od začiatku výstavby, teda približne o necelých tristo dní, resp. desať mesiacov. V takom prípade by mohol byť úsek dokončený pravdepodobne v roku 2025.

Dôvodom je posunutie dvoch míľnikov – začatia zakladania mostov a ukončenia ich nosnej konštrukcie o spomínaných skoro tristo dní. Dodatok je zverejnený v centrálnom registri zmlúv. Zhotoviteľom stavby je združenie stavebných spoločností Doprastav, a. s., Strabag, s.r.o., Eurovia SK, a. s. a Eurovia CS, a. s., úsek R2 sa zaviazali dokončiť pôvodne za vyše 232 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Zmluvné dodatky majú objem zatiaľ zhruba 3,6 milióna eur bez dane.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eva Žgravčáková
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť