Na vodnej štátnej hranici medzi Slovenskom a Maďarskom pribudnú tri nové cezhraničné mosty. Dva mosty nad riekou Ipeľ budú spájať obce Vrbovka a Őrhalom, ako aj Ipeľské Predmostie a Drégelypalánk a most pre peších a cyklistov nad Dunajom zas prepojí obce Dobrohošť a Dunakiliti.
Návrh k dodatku k medzivládnej dohode
Vláda SR v tejto súvislosti v stredu schválila návrh dodatku k medzivládnej dohode s Maďarskom o prevádzke, údržbe a rekonštrukcii cestných hraničných mostov a úsekov hraničných ciest na spoločnej štátnej hranici, podpísanej v Budapešti 14. septembra 2017.
Je hanba, že Nitra stále nemá priame vlakové spojenie s Bratislavou, priznal štátny tajomník Kmeť
Dôvodom je zabezpečenie podmienok prevádzkovania, údržby a rekonštrukcie troch nových cezhraničných mostov a úsekov ciest.
Slovensko bude podľa dodatku na vlastné náklady zabezpečovať údržbu mosta pre peších a cyklistov nad Dunajom medzi Dobrohošťou (okres Dunajská Streda) a Dunakiliti (okres Mosonmagyaróvár) a tiež mosta nad Ipľom medzi Vrbovkou (okres Veľký Krtíš) a Őrhalomom (okres Balassagyarmat).
Maďarská strany zaplatí jeden most
Potrebné ročné náklady na prevádzku, údržbu a rekonštrukciu týchto mostov v objeme vyše 94-tisíc eur od roku 2021 budú financované v prvom prípade z rozpočtu štátneho podniku Vodohospodárska výstavba (46-tisíc eur) a v druhom z vlastných zdrojov obce Vrbovka s podporou Banskobystrického samosprávneho kraja (vyše 48-tisíc eur).
Maďarsko zabezpečí financovanie nákladov na ďalší most nad Ipľom medzi obcami Ipeľské Predmostie (okres Veľký Krtíš) a Drégelypalánk (okres Balassagyarmat).