Dodávateľa služieb pravidelnej autobusovej dopravy na ďalších 10 rokov hľadá vo verejnej súťaži mesto Lučenec. Ako uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa mesta Michaela Baboľová, súčasnému prevádzkovateľovi týchto služieb SAD Lučenec, a.s. zmluva s mestom uplynie 30. apríla.
Viac ako 9 miliónov eur bez DPH
Aktuálne je v meste prevádzkovaných päť autobusových liniek, počet týchto liniek sa nemenil. Radnica má záujem mestskú dopravu zmodernizovať a zjednodušiť chce aj nákup cestovných lístkov.
Predmetom obstarávania je výber dopravcu pre zabezpečenie bezpečných, efektívnych a kvalitných dopravných služieb v mestskej pravidelnej autobusovej doprave v meste Lučenec. Predpokladaná cena týchto služieb za 10 rokov je viac ako 9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Nový dodávateľ služieb autobusovej dopravy by mal tieto prevádzkovať od 1. mája tohto roka počas desiatich rokov.
Technické a prevádzkové štandardy
Mesto Lučenec v súťažných podmienkach stanovilo niekoľko technických a prevádzkových štandardov, ktoré musí dodávateľ služby spĺňať.
Priemerný vek vozidiel by v prvom a druhom roku poskytovania služby mal byť tri roky, mesto požaduje aj nový vizuál, bezbariérový vstup do vozidiel, palubné počítače vo vozidlách s informáciami o cestujúcich, predaných lístkoch a podobne. Samospráva má v podmienkach tiež požiadavku na mobilnú aplikáciu, online predaj lístkov, označovače lístkov s možnosťou bezhotovostných platieb, klimatizáciu, kamerový systém, Wifi a nabíjacie zásuvky na mobilné telefóny.
Cestovanie v mestskej autobusovej doprave zjednoduší aj rozšírenie možností nákupu cestovných lístkov. „Mesto Lučenec požaduje od dopravcu, aby zabezpečil predaj cestovných dokladov u vodiča pri nástupe do vozidla v hotovosti aj bezhotovostne. Zároveň umožní cestujúcim zakúpiť si lístok prostredníctvom označovačov umiestnených vo vozidle s možnosťou bezhotovostnej úhrady,“ dodáva Baboľová s tým, že cestujúci budú mať možnosť kúpiť si aj časové lístky v informačných a predajných centrách a prostredníctvom mobilnej aplikácie.