Dopravný podnik mesta Košice ho má na mesiac požičaný od kolegov z Banskej Bystrice za jedno euro
V Košiciach v sobotu premiérovo jazdil parciálny akumulátorový trolejbus. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) ho má na mesiac požičaný od kolegov z Banskej Bystrice za jedno euro. Informoval o tom magistrát mesta Košice.
Rozdiel medzi klasickým a parciálnym trolejbusom je hlavne v tom, že môže prejsť 10 kilometrov po trase, na ktorej nie je trolejové vedenie. Ak sa pri testovaní osvedčí, DPMK by mohol takéto parciálne trolejbusy využívať v budúcnosti pri návrate trolejbusovej dopravy do Košíc.
„Jednou z ciest sú práve také vozidlá, ktoré sa dokážu odpojiť od trolejového vedenia. Môžu tak obsluhovať aj tie zastávky v meste, kde doteraz nepremával trolejbus, ako je napr. sídlisko Ťahanovce, Podhradová alebo sídlisko KVP. Naším cieľom je odskúšať vo viacerých častiach Košíc vlastnosti tohto trolejbusu, či bude môcť na našom trolejovom vedení fungovať. Následne vyhodnotíme, ako budeme ďalej postupovať,“ uviedol primátor mesta Jaroslav Polaček.
Skúšajú, koľko zvládne
Kapacita trolejbusu SOR TNB 12 je 93 cestujúcich, tretina z nich môže sedieť. Košický dopravný podnik ho bez cestujúcich už počas mája testoval. V skúšobnej prevádzke sa bude pokračovať ešte ďalšie takmer dva týždne.
Podľa generálneho riaditeľa DPMK Vladimíra Padyšáka ide o ekologický dopravný prostriedok, ktorý neprodukuje žiadne emisie a jazdí takmer bez hluku.
„Potrebujeme získať dáta, ktoré následne vieme analyzovať. Tento trolejbus má dojazd desať kilometrov bez napojenia na troleje. Počas skúšok zisťujeme, či by tento dojazd bol dostatočný, aj keď prechádza cez Furču alebo Ťahanovce, kde je kopcovitý terén, alebo či by zvládol okruh celým sídliskom KVP,“ dodal Padyšák.